Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

40% закарпатців позбавлені можливості користуватися автобусним сполученням

18 лютого 2014 р., 14:30

Нині ринок пасажирських перевезень у нас – як автомобільний, так і залізничний – досить розвинутий. Але чи безпечно людям їздити на маршутках та автобусах?

Саме про це йшлося під час прямого ефіру на телеканалі «Тиса-1», де закарпатські медійники спілкувалися з ревізором безпеки руху поїздів і автотранспорту ужгородської ревізійної дільниці Львівської залізниці Іваном Кешелею.

За рік – 5 аварій на залізниці й 5 загиблих

Виявляється, на Закарпатті нині існує 273 залізничні переходи, 124 із них розташовані в населених пунктах. Усі вони оснащені звуковою та світловою сигналізацією, тож автоперевізники й власники приватних авто мали б чемно чекати на проїзд потяга в безпечній ділянці перед шлагбаумом. Однак у нас є маса спритників, котрі поспішають у справах і не можуть почекати 5 – 10 хвилин – час, достатній для того, аби поїзд відбув. Тож за результатами минулого року на Закарпатті скоїли 5 ДТП на залізниці (для порівняння – в 2012-му їх було 3). У результаті маємо 5 загиблих людей і 5 травмованих. 27 порушників безпеки руху відбулися адмінштрафами. 

«Тіньовикам» можна все?

Окремою темою, котра нині проблематична для нашої області, є галузь тіньових перевезень на автотранспорті. Себто існують офіційні перевізники, більшість із яких входить в Асоціацію пасажирських автоперевізників Закарпаття. Вони справно сплачують податки, дотримуються графіків руху, встановлених автостанціями і «Закарпатавтотрансом», безкоштовно перевозять пільгові категорії населення тощо. І все ж «тіньовики» кучкуються поза межа­ми автостанцій, де буквально за рукави смикають своїх потенційних пасажирів. 

Як стверджує Іван Кешеля, жоден водій не може вийти на маршрут без попереднього медогляду – а раптом він у стані алкогольного сп’яніння? Однак перевіряють тільки водіїв із конкретних АТП, приватників же – ні. Мало того, в усіх райцентрах і більш-менш великих селах «нелегали» самостійно утворили місця концентрації пасажиропотоку, де немає квиткових кас, залів очікування, туалетів. А ще самовільні перевізники нехтують безпекою пасажирів. Більшість із них возять людей у вантажних автобусах. Переобладнані маршрутки становлять ризик для пасажирів, адже сидіння в них без ременів безпеки, без жодних захистів, що в разі аварії вкрай небезпечно для життя. Крім того, водії такого транспорту не дотримуються обмежень швидкості, встановлених нормативами для вантажних автобусів такого класу, а при їзді значно перевищують її. Ніхто не контролює ні фізичний стан водія, ні технічну справність автомобіля, ні питання проходження водіями перед- та післярейсових медичних оглядів.
 Пасажири, котрі відправляють­ся в рейс із такими перевізниками, повинні пам’ятати: якщо водій не видав їм на руки квиток (а «нелегали» їх таки не видають), то в разі ДТП вони не матимуть змоги отримати через страхову компанію відшкодування за травму чи навіть каліцтво. «Нелегали» взагалі не несуть ніякої відповідальності за свою діяльність.

Рейсів мало б бути в 10 разів більше!
 
Нині на Закарпатті діє понад 200 легальних перевізників, які охоплюють близько 3300 рейсів. Однак при існуючому пасажиропотоку, кількості населення й розгалуженості області, їх мало б бути принаймні в 10 разів більше. Цифри вражають: нині організаторами автоперевезень влаштовано 2163 рейси по міжміських маршрутах, що охоплює 41% населення Закарпаття. 19% наших земляків не в змозі користуватися автобусними перевезеннями через невиконання умов договору перевізниками, які уклали угоди на обслуговування приміських рейсів; 40% населення не мають можливості користуватися автобусним сполученням через відсутність регулярних рейсів до їхніх сіл.
Загалом сьогодні в області визріла серйозна необхідність у відкритті ще майже 1800 додаткових приміських маршрутів, якими б користувалися жителі 285 населених пунктів Закарпаття, де відсутня маршрутна мережа.

Самі ж офіційні перевізники вже неодноразово просять владу навести порядок із ринком «нелегалів». На їхню думку, варто було б збільшити розміри штрафних санкцій і подбати про своє­часну сплату штрафів – можливо, тоді «тіньовики» не стали б виходити на маршрути, наражаючи на небезпеку своїх пасажирів. Хоча жоден штраф не спроможний компенсувати людські життя, втрачені через несправний автобус або п’яного водія маршрутки.
 
Людмила Руда, Закарпатська правда


Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: chas.zakarp@gmail.com