Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Ужгородські музиканти відкрили секрети своїх інструментів

18 березня 2016 р., 15:48

Набагато важливіше якість гри на своїх інструментах, межі досконалості якій немає

Цього разу Вівсянка поговорила з декількома ужгородськими гуртами про їх музичні інструменти. Дізналися, на чому грають, з чого починали, та якою бачать роль техніки у створенні власної музики.

Серед опитаних гурти Castrum, Doping, Omniverse, DISTiNcT, Dahau Holidays та Crucify Me Gently.

Андрій Федорішко, “DOPING” (punk rock)

Наразі у нас гітара Gibson Les Paul Studio, бас Ibanez SRX-350, тарілки Paiste RUDE, барабани Pearl Vision.

Починали з гітарою та басом Phil Pro та барабанами Maxtone.

Вважаємо, що починати можна з будь-яких інструментів, так як це лише старт, і все ж важливіше натхнення та матеріал, що грається собі у кайф. Адже якщо інструмент суперовий, а музика не стане стабільним і натхненним заняттям, то й результат буде як і на дешевому інструменті в такому випадку, – ніякий. У міру розвитку й досвіду формується своє бачення звучання і, відповідно, краще відчувається різниця між інструментами, і поступово можна обрати те, що підійде особисто кожному найкраще.

Щодо історій, іноді могли забувати частину інструменту в поїздах на верхніх полицях, коли поспішали в турах, але, на щастя, у кожному місті є свої люди, і інструмент вдавалось повернути).

Андрій Ковальчак, Omniverse (progressive death/thrash metal)

В “Omniverse” граю на японському Ibanez RG 570, судячи з серійника, випущеному в 2003-му році. За цей час гітара вже доволі порепана, чимало фарби й лаку злізло деки, є вм’ятинки. Мене не дуже хвилює “косметичний” стан інструменту, хоча варто б його було вже перефарбувати. Взагалі головне,що добре “строїть”, і звучить на рівні.

Сам дисторшн і ефекти йдуть з процесора Boss GT-6. Він є далеко не найкращим серед моделюючих гітарних процесорів (порівнюючи з POD HD 500 чи Fractal Axe FX), але “потанцювавши з бубном” навколо нього і обзавівшись сталевими нервами, можна накрутити доволі непоганий саунд, вкупі з еквалайзером комбо/голови, і т.д.

У створенні якісної музики важлива роль всіх інструментів. На репетиціях, концертах, записах. На різних, до прикладу, гітарних форумах, крутяться різні теми, від яких в музикантів припікає десь в одному місці, а саме, що важливіше: руки музиканта чи його звук. На мою думку, і одне, і друге важливе. Яким би хорошим звук чи інструмент музиканта не був, на записі, на сцені, при поганій підготовці він ризикує провально виступити, або провально записатись. Відповідно, й навпаки: якщо він грає добре і злагоджено з іншими, але гітара, наприклад, не тримає стрій, погані концертні умови (сюди можна віднести й випадки непорозуміння між звукорежисерами та гуртами тощо), стан апаратури, – так само ризикує провально виступити.

Починав з китайської електрогітари (фірму не пам’ятаю), котра на той час коштувала десь близько 700 гривень, не більше.

Наш ударник Денис Фурсов використовує барабани Sonor Force 2007, педалі Pearl Eliminator, залізо Tama, Pearl, Sonor. Тарелки Zildjian, Paste, Meinl, Sabian, Wuhan.

Петро Пащенко, DISTiNcT (nu-metal)

Бас Ibanez SR 885. Жахливо не люблю звук “клацаючого” басу, який, до речі, активно використовує небезвідома група Korn, тому починати його викорінення було потрібно з інструменту. Мій товариш, київський музикант Вася Кельт, якось продемонстрував мені японський Ibanez SR 885 (на основі якого був зроблений той же іменний K5 для Korn). Але, як виявилося, на ньому була можливість дуже гнучко настроювати звучання, внаслідок чого можна було отримати дуже любимий мною “субовий” басовий звук. Після побаченого я, не вагаючись, придбав його. Запросив у гості нашого басиста Авія, мовляв, “зайди, є важлива розмова”, і подарував йому цей інструмент (йому пощастило, що я не володію бас-гітарою на тому рівні, щоб залишити її собі :-)). Баталії з приводу використання “хаммер басу” тривають. Обіцяю, що своєю нахабністю в цьому плані я нікого не підведу.

Гітара RGD2127z. Дорогий варіант, на якому грають представники “важкої альтернативи”, як зарубіжної так і української. Везли мені його чи то з Києва, чи то зі Львову, чи то з Чернівців – вже чітко не пам’ятаю, та ще й в період, коли курс долара почав хаотично скакати. Якщо зрівнювати з попереднім бюджетним Schecter’ом: при записі чистих партії – потребує додавання високих частот еквалайзером, можливо, це зумовлено тим, що той був на активних звукознімачах. Чи виправдовує якість свою високу ціну, важко сказати. У студії та на живих виступах на ній грає Роберт.

Гітара LTD (точну назва моделі не знаю). Справа була, можливо, 8 років тому, задовго до заснування DISTiNcT. Мені зателефонував Стас, сказав, що він був на той момент у Києві і не знає, яку гітару собі придбати: іменну модель гітариста SlipKnot Ibanez MTM20, чи семиструнний LTD.

Ми довго балакали і дискутували, але зійшлися на семиструнному варіанті. І я не прогадав, бо через декілька років з’явився DISTiNcT, де вона використовується й до тепер. Щоправда лише обертаючись назад можна сказати, що “не прогадав”, а тепер я, мабуть, порадив би йому брати якісний 6-струнний інструмент. Бо ми все-ж-таки, хоч і “важкий” і альтернативний, – але РОК, а не метал.

Цифрова вертушка фірми Denon. Мій найулюбленіший інструмент на світі. Років з 12 у мене фанатичний “фетиш” на вертушки і діджейство, і лиш недавно зміг здійснити свою мрію, придбавши собі цей девайс. З самого початку, з самих перших пісень можна чути, що скретч та семплінг є невід’ємною частиною нашого звучання — навіть, якщо окрема пісня зовсім не представляє з себе rock/hip-hop суміш, діджейська рука у ній завжди, тим не менше, присутня. Раніше це робилося на другосортному вініловому програвачеві та реальних платівках. DJ Vito був у неабиякому захваті, коли вона з’явилася, бо тепер будь-який вподобаний звук за секунду можна закинути на флешку і скреготіти його, як заманеться.

Ударна установка Yamaha dtx 450k. Найновіше на цей момент придбання. Стоїть у куточку. Вже навчився грати багато простих ритмів. Саме на ній буду записувати нашого ударника Антона для всіх наступних релізів.

Мікрофон Rode-NT2 для запису голосу і радіомікрофон… не пам’ятаю, якої марки, для живих виступів. На останньому я навіть записував все аж до “Ностальгії”(SIC!).

Вадим Олійников і Ксенія Янус, Dahau Holidays (post-punk)

Вадим: “Брест» мы писали на бюджетных гитарах Cort через Korg ax3000g, который страшно глючил и мог в любой момент выключится или перезапуститься. Синтезатор у нас был Электроника ЭМ-25, клавиши на нем западали, и половина функций не работала или работала неправильно, и все бы было ничего, но весил он килограмм 25, в связи с этим ни одного лайва мы на нем так и не отыграли. Отдельная тема это наш тогдашний секвенсор – пиратский фрутилуп, о его надежности Саша мог бы, наверное, часами рассказывать.

Потом мы купили миди клавиатуры, что решало проблему с синтезатором (как нам тогда казалось), но прибавило проблем с секвенсором: на одном из концертов все наше ПО просто отказалось работать, и мы минут тридцать танцевали с бубнами, пытаясь его запустить.

От использования компьютера в качестве секвенсора или музыкального инструмента мы решили полностью отказаться. «Котлован» мы писали секвенсоре Korg EM1, и синтезаторе Microkorg, гитаре Epiphone les paul и бас гитаре Fender Jazz Bass, через электронный процессор в портостудии boss br 800, через этот же процессор писали вокал. Единственное, что меня устроило в саунде этого релиза – это синтезаторы, они зазвучали намного ярче и интересней. Думаю, что обе песни с этого ЕР мы перезапишем, когда будет возможность.

Ксюша: Все инструменты выбирались методом проб и ошибок. Сейчас мы наконец-то купили те гитары, которые хотели: Fender Stratocaster и Fender Precision Bass, но вопрос с их записью остается открытым, так как мы не хотим больше использовать цифровой процессор. Поэтому в новом альбоме гитар не будет, но как только появится техническая возможность, мы запишем материал с гитарами. Новый альбом пишется на: Korg EMX1, MicroKorg, Korg Monotron Delay, Kaoss Pad Quad.

Олександр Цукі, Crucify Me Gently (deathcore)

На рахунок інструментів “Crucify” має жорстку і ясну політику – якість стафу, який ти використовуєш на виступах, прямо пропорційна якості вашого звучання.

Особливістю нашого звуку є використання перкусійного семплера Roland SPD SX для трігерування бас-бочки (що дає їй чітке звучання і завжди якісне, незалежно від якості ударної установки, яку забезпечують організатори гіга) та для використання попередньо підготованих семплів, віндів та бас-дропів. Неймовірно корисний інструмент, який виводить звучання колективу на новий якісний рівень з дуже солідним спектром можливостей.

Щодо гітарного стафу – я використовую гітарний процесор Line 6 POD X3, що дає змогу мені звучати у всіх залах і всіх беклайнах однаково — це важливий фактор! Цей процесор – одна з кращих покупок мого життя. Неймовірно широкофункціональний, якісний, довговічний і “неубиваємий” на відміну від лінійки POD HD. Ще одним козирем в руці перед поганим беклайном є система внутрішнього моніторингу драмера, який завжди ідеально чує гітару, незалежно від якості моніторної лінії сцени.

Гітара Agile Interceptor 727 – баритон з мензурою ”27, який дозволяє звучати її “читабельно” навіть у нашому строї drop G.

Бас гітара IBANEZ SR 645 – прекрасний, 5-струнний інструмент, який чудово звучить в руках грамотного музиканта.

Щодо цікавих історій, пов’язаних з інструментами – не розкажу нічого особливого крім того, що в турах цю гору обладнання приходиться носити на своїх горбах, і до моменту, коли ми стоїмо на сцені в черговому місті, нам прийшлося цілу добу носити на собі цей вантаж, що може бути варіантом відповіді на питання – “Чому ви такі сумні на сцені?”

Основна позиція “Crucify” відносно інструментарію, який використовує гурт під час виступу: навіть, якщо топовий стаф потрапить у руки неумілого музиканта, – звучати добре він не буде. Немає сенсу гнатися за дорожезним обладнанням, забуваючи про максимальний розвиток потенціалу інструментів, якими ти володієш на теперішній момент. Набагато важливіша якість гри на своїх інструментах, межі досконалості якій немає – над цим дійсно є сенс працювати!

Корнел Контрош, “CASTRUM” (death metal)

Актуальный состав “CASTRUM” использует следующие инструменты: 4-х струнную бас-гитару Ibanez серии SRX300 и гитару Ibanez серии RGIR20E, барабаны Pearl серии Vision (комплекты VBL-925/B235 и VBL-925F/B235), малый барабан Rogers 14″x5″, палочки в основном ProMark и Vic Firth, педали Pearl серии Demon Drive P-3002D, тарелки Zildjian (серий A Custom, A, K, ZHT, ZBT), Paiste (Signature Series, Alpha), Orion (Solo Pro Master), Sabian (B8), Super Zyn, Wuhan, стойки к тарелкам у нас в основном от Pearl и Tama, барабанные модули Alesis DM5 и Roland TD-6V, триггера Roland RT-10K.

До этого Женя долго играл на бюджетных барабанах Hohner, начинал с педалями Maxtone, после переключился на Pearl Eliminator Powershifter P2002/B, некоторое время также играл на моих Axis AL2 Longboards. У него также имеются в наличии электронные барабаны Roland с вышеупомянутым модулем.

Витя до того как стать участником группы играл исключительно на электрогитарах B.C. Rich (модели Warlock, JR V Speedloader, Iron Bird) и Jackson (модель RR3).

Первую свою электрогитару я сам собрал с разных запчастей в 1994-ом году, до этого играл только на акустике с 1992-го года. Первую адекватную электрогитару с названием Craftsman я купил в 1995-ом году в Ужгороде за 150 долларов. Делали ее местные мастера. С данным инструментом были записаны первые два полноформатника группы. С 2002 года я имел хороший корейский Ibanez серии RG 270. С ним пришлось расстаться в декабре 2015-го года. После некоторое время я играл то на Витиной гитаре B.C. Rich Iron Bird, то на гитарах от Тараса, в особенности на Grover Jackson FU A-55 (за что им огромное спасибо!).

Ещё добавлю, что начиная с 2006-го года, я использую очень полезную педаль DigiTech DF-7 (Distortion Factory). Данная педаль спасала не раз, особенно на ранних этапах, когда на концертах усилители/головы были весьма неадекватными.

В нашей музыке важна роль всех инструментов, без исключений, ибо нас только трое и при этом все должны максимально качественно извлекать свои ноты/партии, как вживую на сцене, так и в студии и на репетициях!


Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: chas.zakarp@gmail.com