Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

До уваги платників податку

26 березня 2016 р., 10:17

Нова форма податкової накладної

Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. № 1307, який набув чинності з 1 квітня 2016 року, затверджено Порядок заповнення і форму податкової накладної та розрахунок коригування до неї. Розглянемо основні зміни у формі податкової накладної та порядку її заповнення:

1. У лівому верхньому кутку ПН з’явилися нові графи:

- зведена податкова накладна – у цій графі проставляється позначка «Х» у випадках, коли складається зведена ПН, а саме згідно з:

- п. 198.5, 199.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (тобто в разі використання товарів (послуг) повністю або частково в неоподатковуваних операціях або негосподарській діяльності;

- п. 201.4 ПКУ (у разі ритмічних або безперервних постачань);

- п. 44 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ (якщо здійснюються безперервні та ритмічні постачання електричної або теплової енергії).

- «Складена на операції, звільнені від ПДВ» - у цій графі проставляється позначка «Х», якщо здійснюються постачання товарів (послуг), які звільнені від обкладення ПДВ згідно зі ст. 197 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ і нормами міжнародних договорів.

2. Заголовна частина ПН істотно скорочена, у ній тепер немає реквізитів, які не є обов’язковими згідно з п. 201.1 ПКУ (адреси постачальника і покупця, номер телефону, вид, номер і дата цивільно-правового договору, форма проведення розрахунків).

3. З’явилося поле для відображення такого реквізиту, як номер філії. Нагадаємо, що цей новий обов’язковий реквізит був уведений у зв’язку зі змінами, унесеними до ПКУ Законом України від 16.07.15 р. № 643-VIII. Ці зміни набули чинності з 29.07.15 р. Проте в податковій накладній цей реквізит не відображався внаслідок відсутності спеціально відведеного поля.

Цей реквізит заповнюється:

- структурним підрозділом (філією), якому делеговане право виписувати податкові накладні;

- постачальником товарів (послуг) – у разі, коли товари (послуги) поставляються структурному підрозділу (філії), якому делеговано право виписувати ПН та який фактично є стороною договору.

Зверніть увагу: для номера філії в ПН відведено 4 клітинки, тому присвоювати філії номер, що перевищує чотиризначне число, не потрібно.

4. Змінився порядок відображення деяких умовних ІПН і додалися нові. Розглянемо докладніше, коли в ПН слід зазначати умовний ІПН:

- 100000000000 – коли товари (послуги) поставляються неплатникові ПДВ або ж ПН складається за щоденними підсумками операцій;

- 200000000000 – коли постачання товарів (послуг) здійснюються для власних потреб працівників дипломатичних місій в Україні та членів їх сімей, особам – неплатникам ПДВ, які здійснюють операції з постачання товарів (послуг) у рамках міжнародних договорів за проектом «Укриття» (ст. 211 ПКУ), особами – неплатниками ПДВ, які здійснюють постачання товарів (послуг), що оплачуються в рамках програм Глобального фонду для боротьби зі Снідом, туберкульозом і малярією (п. 26 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ). При оформленні ПН за цими операціями, слід також зазначити і тип причини 12;

- 300000000000 – коли товари вивозяться за межі митної території України;

- 400000000000 – у випадках, якщо:

- товари (послуги), необоротні активи використовувалися в господарській діяльності, а потім були переведені для невиробничого використання. Зверніть увагу: тут ідеться про разові операції зі зміни напряму використання товарів (послуг), необоротних активів, тобто коли складається звичайна, а не зведена ПН;

- товари (послуги), необоротні активи, придбані до 01.07.15 р., за якими був відображений податковий кредит, починають використовуватися в неоподатковуваних операціях або негосподарській діяльності;

- якщо при анулюванні ПДВ-реєстрації нараховуються податкові зобов’язання за товарами (послугами), необоротними активами, придбаними до 01.07.15 р., якщо за ними раніше податкові зобов’язання не нараховувалися згідно з п. 198.5 ПКУ;

- якщо ліквідуються об’єкти основних засобів за рішенням платника ПДВ;

- якщо здійснюються постачання у рахунок оплати праці працівників;

- 500000000000 – коли послуги отримані від нерезидента на митній території України;

- 600000000000 – коли складається зведена ПН згідно з п. 198.5, 199.1 ПКУ.

5. Передбачено, як чинити, якщо після постачання товарів (послуг) покупцеві-платникові ПДВ вартість таких товарів (послуг) зросла, а покупець уже не є платником ПДВ (але постачання він ще не оплатив). У цьому випадку постачальникові слід скласти ПН такого збільшення і зазначити умовний ІПН 100000000000.

6. Таблична частина ПН складається з розділів А та Б.

У розділі А слід зазначити:

- у рядку I – загальну суму постачання, яке підлягає оплаті з урахуванням ПДВ;

- у рядках II-IV – суми ПДВ, нараховані виходячи з обсягів постачань, зазначених у рядках V та VIII;

- у рядках V-ІХ – загальні обсяги постачань товарів (послуг) виходячи з відповідних кодів ставок та обсяг постачань, звільнених від обкладення ПДВ;

- у рядку Х – загальну вартість (заставної) поворотної тари. Нагадаємо, що вартість тари, яка за умовами договору визначена як поворотна (заставна), до бази обкладення ПДВ не включається за умови, що тара буде повернена у строк, що не перевищує 12 календарних місяців із моменту її надходження (п. 189.2 ПКУ).

Розділ Б є таблицею, яка схожа з табличною частиною чинної форми ПН (затверджена Наказом № 957). Проте є відмінності, які полягають у такому:

- у табличній частині ПН не потрібно більше зазначати дату виникнення податкових зобов’язань;

- з’явилися нові графи 8 та 9, призначені для відображення коду ставки (наводиться код залежно від розміру ставки ПДВ з розділу А) і для відображення коду пільги – цей код слід брати з довідника пільг, при цьому якщо в довіднику пільг відсутня потрібна пільга (наприклад, у разі запровадження нової пільги) – зазначається умовний код 999999999.

Розглянемо особливості заповнення граф 2, 4 та 5 розділу Б у деяких випадках:

- у графі 2 «Номенклатура товарів (послуг) продавця» слід зазначити при оформленні:

- ПН на суму перевищення договірної ціни над ціною продажу, звичайною ціною або балансовою вартістю необоротних активів – номер ПН, яка була виписана покупцеві виходячи з ціни договору;

- зведеної ПН згідно з п. 198.5 ПКУ – дати і номера ПН, отриманих при придбанні товарів (послуг), необоротних активів. Також у цьому випадку не заповнюються графи 3, 5-9;

- ПН у рамках виконання багатосторонніх договорів про розподіл продукції згідно з пп. «а» п. 337.4 ПКУ – розподіл суми податкового кредиту за багатостороннім договором про розподіл продукції. Також у цьому випадку не заповнюються графи 3-10;

- у графі 4 «Умовне позначення одиниці виміру товарів (послуг)» - у разі відсутності у Класифікаторі одиниці вимірювання, зазначеної в первинних документах. При цьому графа 5 «Код одиниці вимірювання товарів (послуг)» не заповнюється.

Відділ комунікацій Головного управління

ДФС у Закарпатській області


Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: chas.zakarp@gmail.com
Розробка сайту: Victor Papp