Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Управлінські компанії та ОСББ: співпраця та можливості (ФОТО)

8 квітня 2016 р., 14:41

Цю тему тему порушили в Ужгородському прес-клубі

В Ужгородському прес-клубі відбулося засідання, головною темою якого стала актуальна на сьогодні проблема діяльності ОСББ та управлінських компаній, «Управлінські компанії та ОСББ: співпраця та можливості». Як мешканцям багатоквартирних будинків навчитися якісно керувати своїми будинками, кому довіряти обслуговування, як раціонально користуватися комунальними послугами тощо.

   

В Україні минулого року вступив у дію Закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Згідно з нововведеннями, мешканці багатоквартирних будинків повинні до 1 липня 2016 року створити ОСББ або визначитися з тим, хто здійснюватиме управління їхнім будинком надалі. Інакше орган місцевого самоуправління сам призначить будинку керуючу компанію. Наскільки активними є у цьому плані ужгородці?

Олександр Чоботарьов, голова ОСББ, Лермонтова, 7а розповів, що їхнє ОСББ було створене у липні 2013 року. «Будинок зданий в експлуатацію у 1979 р. Жодного документу, інженерних схем, нічого ЖРЕР нам передати не зміг, - розповідає Олександр Чоботарьов. - Півроку всі походи представників нашого ОСББ не давали жодних результатів. До того наш будинок особливий: єдиний у місті 6-поверховий будинок, на базі фундаменту 5-верхівки, на останньому поверсі приміщення Національної спілки художників України. До цього часу голова спілки та художники вважають, що вони підпорядковуються Києву, тому не беруть участь ні в суботниках, ні у фінансування проектів. Також у нас проживає кілька членів ОСББ, які глухонімі, маємо на збори запрошувати перекладача. Переважно всі квартири належать пенсіонерам, брати участь у тарифікації при пенсії 1200-1500 грн. їм складно. Є група ентузіастів, яка бере участь у дворовому ремонті. Але все лягає на плечі пенсіонерів та голови ОСББ».

За словами Олександра Чоботарьова, голова ОСББ не отримує заробітної плати, при цьому щодня вирішує якісь будинкові проблеми. Попри труднощі їхньому та ще двом вдалося отримати 100 тис.грн. від міста на капремонт ливневої і звичайної каналізації, до цього підвали заливалися фекаліями. Також ОСББ потрапило у програму енергозбереження ПРООН, виділено 268 тис. грн. на проведення капремонту по заміні вікон (60 вікон+ нові двері). Зміни зразу відчули мешканці, однак не всі ставляться відповідально до новацій, не хочуть, зокрема платити внески (1 грн. за 1 м.кв.).

На допомогу ОСББ можуть прийти управлінські компанії. Наприклад, у Києві таких вже понад 200. В Ужгороді вони тільки створюються. Частина – це ті ж самі ЖРЕРи, але просто перереєстровані у ТОВ. Починаються працювати також організації, які використовуються прогресивні підходи і відповідають за послуги, що надають.

Микола Пастухов, директор Управлінської компанії ТОВ "Хаус Менеджмент Групп" розповів, що їхня управлінська компанія працює у місті 2 місяці. За це час укладено договори з 5 будинками, ще 6 будинків у процесі оформлення угод. «Ми єдина компанія, яка вийшла в люди і займається роботою безпосередньо з клієнтами. Надаємо послуги по утриманню та обслуговуванню багатоквартирних будинків, а за рішенням самих мешканців можемо надавати додаткові послуги, наприклад, замовити охорону, здійснювати прибирання під’їздів, тобто забезпечувати всю сферу послуг, яку можна уявити, - пояснює Микола Пастухов. - Ми пропонуємо послуги і люди вирішують, чи погоджуються. Рішенням 51% визнають нас управителями, погоджують умови договору і визначають уповноважену особу. Це той самий механізм ОСББ. 

Також ми співпрацюємо з ОСББ, вони самі визначають кількість послуг. Необхідне бажання самих мешканців щось змінити для себе і брати участь в обслуговуванні будинку, контролювати витрати. Наголошу: все визначають мешканці. Наша управлінська не має стосунку до підвищення тарифів. А також, розвіюючи всі страхи, що управлінські компанії претендують на власність мешканців, скажу: ми не маємо жодних претензій до квартир мешканців, прибудинкових територій, майна. Ніхто нічого не забирає. Крім того, договір, який укладається на управління будинком на рік, можна розірвати у будь-який момент. Але якість наданих послуг та перекладання всіх турбот по обслуговуванню будинку на фахівців свідчать про те, що мешканці послугами компанії задоволені. Клієнти управлінських компаній можуть самі регулювати послуги, вартість, питання ремонтів тощо узгоджується самими мешканцями. 

Вони ж можуть контролювати, куди і як йдуть їхні кошти. Можна замовити тільки прибирання прибудинкової території, все інше будемо робити самі. Переважно мешканці погоджуються на перелік послуг, затверджені Кабміном, бо старим будинкам все треба. На кожен будинок окремо відкривається рахунок, «спільного котла» як раніше у ЖРЕРів було, нема. Нам не соромно йти до людей, ми нічого не взяли і не збираємося. А намагаємося створити умови, щоб були задоволені. Перевіряємо стан будинків, дивимося мережі, електричні щитки, підвали, надаємо проект робіт. І виконуємо.»

«Є великі переваги ОСББ, але працювати в умовах, коли ні бухгалтера нема, ні заступника. Я за цей час сильно втомився, - каже Олександр Чоботарьов. - Люди байдужі, вважають, що як було при Союзі, коли за них хтось щось вирішував, так і має лишатися». За його словами, варіант співпраці з управлінськими компаніями суттєво полегшує роботу голови ОСББ, не треба хвилюватися навіть про те, де зберігати реманент для ремонтів, який часто крадуть.

За словами Мокали Пастухова, компанія дає поштовх для конкуренції на ринку, щоб люди бачили різницю у виконанні послуг. А мешканці почали самі звертатися за консультаціями.




Ужгородський прес-клуб

Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: chas.zakarp@gmail.com
Розробка сайту: Victor Papp