Роки перемов і Ryanair таки літатиме з України. Компанія офіційно підписала договори з двома аеропортами – київським "Борисполем" та львівським імені Данила Галицького. З осені лоукост запускає 15 маршрутів. Здебільшого вони дублюють рейси інших дешевих авіакомпаній. Але є й нові, наприклад, – до Барселони.
З другої спроби, але Ryanair таки в Україні. Польоти розпочнуться вже від жовтня. Пасажирам обіцяють дешеві квитки та нові літаки. "Значну частину місць у літаку перший час продаватимуть за ціною 10 євро на більшість напрямків польотів", – зазначає на церемонії підписання Президент України Петро Порошенко.
15 напрямків до сімох країн. Найбільше маршрутів – до Польщі. Літатиме Ryanair з двох українських аеропортів. З київського "Борисполя" уже восени можна буде дістатися Барселони, Лондона, Братислави, Гданська, Познані, Кракова, Стокгольма, Вільнюса, Варшави та Вроцлава. Зі Львова літаки Ryanair курсуватимуть до Дюссельдорфа, Меммінгена, Кракова, Лондона та Варшави.
"Ми не очікуємо, що буде мільйон українців у перші 12 місяців. 40% – це будуть європейські мандрівники. Ми привеземо сотні тисяч європейців до Києва і Львова. А з часом – до Одеси та інших міст. Бо українські міста направду дуже гарні", – наголошує представник авіакомпанії Ryanair Майкл О'Лірі.
У компанії Ryanair прискіпливі вимоги до багажу. До вартості дешевого квитка входить лише ручна поклажа. За додаткову валізу доведеться платити, іноді дорожче, ніж за саму подорож. Їжа на борту платна. Особливу увагу слід звертати на розташування аеропорту. До слова, летовище Стокгольм-Скавста розташоване за 100 кілометрів від столиці Швеції. А кількість квитків за найдешевшим тарифом, роз'яснюють експерти, завжди обмежена.
"Якщо ми подивимося звіт компанії за минулий рік, то середня вартість квитка в них становить 40,5 євро. Відповідно, якщо вони продають квиток за 10 євро, то мають знайти людину, яка купить його ж за 70-80 євро, щоб вартість була не нижчою середнього тарифу", – розповідає експерт із питань авіації Богдан Долінце.
Торік Ryanair уже заявляла про вихід на український ринок. Компанія навіть розпочала продаж квитків. Однак невдовзі "Бориспіль" повідомив: лоукост виставляє забагато умов. А це невигідно. Зі свого боку Ryanair звинуватив аеропорт у підтримці монополії. Зі львівським летовищем домовитися тоді вдалося. Однак літати зі Львова і без Києва ірландський лоукост не хотів. Тепер же сторони переконують – кроку назад вже не буде.
Сергій Барбу, Валентин Стрельцов, "5 канал"