Міністерство охорони здоров'я України розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів, яким пропонується заборонити рекламу нетрадиційної медицини. Про це повідомила в.о. глави відомства Уляна Супрун на своїй сторінці в в Facebook у середу, 16 травня."Реклама - поганий порадник.
Особливо, коли це реклама ліків, і її бачить не фахівець сфери охорони здоров'я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання. Способи і подача реклами лікарських засобів України дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила і норми, що дозволяють поширювати рекламу ліків. Це небо і земля, порівняно з українським ринком реклами ліків, який є дуже хаотичним і неконтрольованим, що залишає багато простору для маніпуляції про препарат і його властивість", - написала Супрун.Вона додала, що "більше 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності"."
За даними Нацради з питань телебачення і радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні - реклама лікарських препаратів та медичних виробів... Майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів. Наслідки, на жаль, часто є непоправними для здоров'я. Зараз в Україні ринок реклами регулюють майже 10 різних законних і підзаконних актів, але на практиці вони не працюють. На наше переконання, це відбувається через те, що відсутній належний контроль", - продовжила в.о. міністра.За її словами, новий законопроект, розроблений Міністерством охорони здоров'я, повинен встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків.
"Головна мета - уникнути маніпулювання інформацією про препарат і його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС. Перерахую кілька основних пунктів законопроекту: обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС; заборона реклами цілительства і нетрадиційної медицини; заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображують медпрацівників; заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей; зміст реклами має відповідати інструкції із застосування лікарського засобу", - повідомила Супрун.Згідно з документом, функції контролю за рекламою ліків закріплюються за Міністерством охорони здоров'я."Встановлюються чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізації за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення (в розмірі 5% від ліцензійного збору за одне порушення), Держпродспоживслужбі, Антимонопольному комітету", - написала глава МОЗ.Нагадаємо, кількість іноземних громадян, які приїхали в Україну на лікування в приватних клініках, в 2017 році збільшилася на 25%, порівняно з 2016 роком - до 62 тис. чоловік.