Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Щодня бути потрібним та корисним людям – життєве кредо юристів системи БПД

9 жовтня 2020 р., 12:40

Станом на 1 вересня 2020 року в системі БПД по всій Україні працює 1471 юрист, 33 - з яких на Закарпатті.

Саме вони забезпечують консультування та представництво інтересів громадян у малозначних справах.

Кожного зустріти, вислухати, допомогти сформулювати проблему. Проконсультувати та роз’яснити можливі механізми дій. Допомогти вразливим категоріям клієнтів відновити порушені права у суді. Усе це тримають на своїх плечах «атланти» системи — юристи центрів та бюро правової допомоги.

Система БПД, представлена на Закарпатті трьома місцевими центрами з надання БВПД – Ужгородським, Мукачівським та Хустським, а також 11 бюро правової допомоги, консультує усіх громадян без обмежень, при цьому з сімейного бюджету на професійну юридичну підтримку не витрачається жодної гривні.

Надана безоплатна правова допомога нічим не відрізняється від платних юридичних послуг. Цифри свідчать, що понад 80% справ вирішені у суді на користь клієнта. 9 із 10 тих, кому юристи центру надали вторинну правову допомогу, залишилися задоволені результатом.

Не бути байдужим

Юрист Ужгородського місцевого центру з надання БВПД Петро Крон, переконаний, що «юрист не може бути байдужим, адже по суті вся юриспруденція – це історія про чесність і справедливість». Йдеться про чесність і справедливість у широкому сенсі та в зовсім різних аспектах: від захисту прав та основоположних свобод людини в конкретній (навіть маленькій) справі до юридичних порад щодо коректного ведення бізнесу глобальними корпораціями; від добросовісного ставлення юриста до своєї щоденної роботи до справедливої винагороди за надану правову допомогу.

Петро працює лише 18 місяців в системі БПД, але в його віданні знаходиться 250 справ, значна частина яких - «військові». Значна частина успішних кейсів стосується захисту прав військовослужбовців, хлопців, які захищали нашу територіальну цілісність.

Проконсультувати та роз’яснити

Процедура надання консультації досить проста. Працівник місцевого центру реєструє звернення, вислуховує питання, ознайомлюється із документами. Після цього юрист роз’яснює клієнту шляхи вирішення його проблеми. За потреби така консультація може бути письмовою. Інколи для повного вивчення питання та надання вичерпної відповіді клієнтам доводиться залучати всіх спеціалістів центру чи працювати у неробочий час.

Основна складність у консультуванні — часто відсутні документи, які важливі та впливають на правильну оцінку ситуації. У такому випадку клієнта просять принести ці документи. За потреби юристи допомагають скласти різного роду заяви та скарги, з яких варто починати, коли клієнт хоче відновити свої порушені права.
Захистити та відновити порушені права у суді

Юристи системи БПД уповноважуються на здійснення представництва інтересів клієнтів у суді у спорах, що виникають з трудових відносин, щодо захисту соціальних прав, виборів та референдумів, у малозначних спорах, а також щодо представництва малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, або для складання документів процесуального характеру.

На перевірку документів, які підтверджують право людини на безоплатну вторинну правову допомогу, законодавство відводить 10 днів. Однак система БПД намагається завжди йти назустріч клієнтам та прискорювати розгляд документів. Наприклад, у випадках апеляційних проваджень та тоді, коли необхідно швидко скласти процесуальний документ.

Плюси і мінуси роботи юриста у системі БПД

Людина, яка прийшла просто «відробляти» години, довго не протримається у системі. Адже щодня їй доводиться вислуховувати емоційні історії клієнтів, які постраждали від домашнього насильства, ображені на рідних через майно, спадкування чи розлучення, змушені були полишити усе і починати життя заново внаслідок збройного конфлікту на сході країни, зневірені у можливостях подолати бюрократію та відновити справедливість тощо.

Робота у системі БВПД для юриста — це постійний новий досвід, нові знайомства, нові питання юридичного характеру. Мотивовані працівники мають можливості для кар’єрного зростання у системі. Реально побудувати кар’єру від найнижчої до керівної посади.

Тож якщо вам потрібна правова допомога, звертайтесь до найближчих центрів та бюро правової допомоги, або телефонуйте за єдиним номером системи БПД 0800213103 (цілодобово та безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів в Україні).




Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: chas.zakarp@gmail.com
Розробка сайту: Victor Papp