До Мукачівського відділення поліції вчора звернулися двоє жителів смт.Чинадієва, Мукачівського району, та повідомили про те, що на їхній мобільний зателефонував невідомий, який представився працівником банку. “Банкір” попросив останніх назвати номер їх картки, з яких в подальшому були зняті кошти, в одного чинадіївця 10500 гривень, а в іншого-11500 гривень.
І хоча працівники банківських установ всіляко заявляють про те, що їх співробітники ніколи не дзвонять з подібними питаннями. Про це знають далеко не всі клієнти. І список постраждалих, на превеликий жаль, неухильно зростає.
За кожним з випадків правоохоронці відкрили кримінальні провадження за ст. 190 (Шахрайство) Кримінального кодексу України, - повідомляє Відділ комунікації ГУНП в Закарпатській області.
Пошуки зловмисників тривають, а поліцейські вкотре звертаються до громадян із проханням бути більш обачними та не довіряти особам, які намагаються дізнатися ваші власні реквізити банківських карт. Щоб не стати жертвою шахрайств із пластиковими картками, запам’ятайте наступні правила:
- якщо вам дзвонять нібито з банку і просять назвати особисті відомості - це привід насторожитися. Якщо ви сумніваєтеся, чи дійсно вам дзвонить справжній співробітник, запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;
- банки ніколи не проводять ідентифікацію власника картки при вихідному дзвінку - тільки якщо ви самі дзвоните в банк;
- яке б СМС-повідомлення ви не отримали від банку - завжди читайте його зміст;
- ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди;
- ніколи не розголошуйте свій пін-код стороннім особам, у тому числі родичам. Банківські працівники не мають права запитувати вас про пін-код. Не записуйте пін-код на картках;
- якщо працівник банку (або особа, що представилася ним) пропонує вам по телефону допомогти в проведенні якихось дій з картою (наприклад, активувати в банкоматі) - наполягайте на проведенні їх у відділенні банку;
- якщо ви загубили мобільний або сім-карта перестала працювати, відразу ж заблокуйте прив'язані до цього номеру телефону банківські картки;
- будьте в курсі послуг, які надаються по вашій карті, можливих способів шахрайства, вивчіть правила безпечного користування карткою.
Якщо ви підозрюєте, що відомості картки потрапили до шахраїв, або вже виявили пропажу коштів, то, в першу чергу, потрібно заблокувати картку. Якщо мова йде про шахрайство, крім звернення в банк необхідно звернутись в поліцію.