Участь у заході також взяли заступник голови облради Петро Грицик та керівники районних рад краю.
{g}
На порядок денний винесено актуальні питання. Серед них: проведення ремонтів, утримання автодоріг в Закарпатській області; дотримання природоохоронного законодавства та взаємодію органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері охорони довкілля, використання природних ресурсів; взаємодія органів місцевого самоврядування і виконавчої влади щодо розвитку міжрегіонального, транскордонного співробітництва та перспектив міжнародної співпраці.
Відкриваючи засідання, Михайло Рівіс наголосив на важливості винесених питань та напрацьованих рекомендацій.
- Маємо успішні приклади реформ місцевого самоврядування Словаччини, Угорщини, Польщі, тож давайте наслідувати їх досвід та впроваджувати на Закарпатті, - наголосив Михайло Рівіс, додавши: - Справжнє народовладдя починається з гірської глибинки, як от Великоберезнянщина.
У ході обговорення левова частка часу була приділена жалюгідному стану доріг через низький рівень їх фінансування, а звідси - швидке руйнування, що допікає як представникам влади, бізнесу, так і простим громадянам. Тому голови районних рад уважно заслухали Василя Романеця – заступника директора департаменту житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури облдержадміністрації та Михайла Поповича - начальника Служби автодоріг у Закарпатській області. Вони поінформували, що для дотримання нормативних міжремонтних робіт необхідно щорічно виконувати щонайменше 150 км капітальних ремонтів та до 500 км середніх ремонтів, на що потрібно близько 2 млрд. грн. На сьогодні фактичне щорічне фінансування дорожніх робіт становить не більше 10% від потреби.
Йшлося також про те, що відповідно до плану фінансування на 2017 рік за бюджетною програмою Службі автомобільних доріг у Закарпатській області передбачено асигнувань з держбюджету в обсязі 198 384,6 тис. грн. На об’єкти поточного середнього ремонту, визначених розпорядженням Кабміну, виділено 113 000 тис. грн. На проведення аварійного ремонту, ліквідації ямковості, зимового утримання, забезпечення безпеки руху та інших дорожніх робіт (при річній потребі 300,0 млн. грн.) на мережу доріг загального користування спрямовано лише82 538,1 тис. грн..
Члени координаційної ради цікавилися реалізацією на Закарпатті експерименту спрямування 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів для доріг Закарпаття. Як повідомили доповідачі, загальна сума, яку отримала область за квітень, становить 12 мільйонів 979,7 тисяч гривень, а з початку року – 32 мільйони 870,8 тисяч гривень. Усі ці гроші направлено в обласний бюджет і будуть спрямовані на ремонт автодоріг краю. Роботи почнуться, як тільки перелік доріг буде погоджений «Укравтодором», Мінінфраструктури та Бюджетним комітетом Верховної Ради України. Матеріали вже відправлені на погодження.Далі йшлося, що з 1 січня 2018 року набирає чинності Закон щодо реформування системи управління автодорогами загального користування та вносяться зміни до Бюджетного кодексу зі створення державного дорожнього фонду. Відтак, передбачається передача повноважень з управління автодорогами загального користування місцевого значення на місцевий рівень з фінансами. Наголошувалося, що місцеві органи влади знаються потреби своїх регіонів, а, отже, першочергові напрями спрямування отриманих ресурсів визначатимуть самі.
- Якщо на місцевому рівні не будете втручатися у контроль за якістю ремонтом доріг, то і надалі матимете розбиті автошляхи, - наголосив очільник облради. – Залучайте технічних спеціалістів, громадськість та вимагайте якісну і сучасну інфраструктуру дорожніх об’єктів у себе в районах. Це один із шляхів припинення швидкої руйнацій наших доріг.
Також жваво обговорили члени Координаційної ради дотримання природоохоронного законодавства та взаємодію органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері охорони довкілля, використання природних ресурсів. Це питання коротко окреслив заступник директора департаменту екології та природних ресурсів ОДА Юрій Шпонтак.
Активно цікавилися керівники Свалявської, Виноградівської, Рахівської та Іршавської райрад вирішенням проблеми збуту твердих побутових відходів, особливо в гірських районах, та побудовою сміттєпереробних заводів. Адже не секрет, що більшість населених пунктів краю «оточені» стихійними сміттєзвалищами, бо не мають альтернативи збуту сміття. Необхідно будувати сміттєперобні потужні заводи для їх переробки та утилізації. Зазначалося, що обласна влада докладає максимум зусиль, аби якомога швидше залучити інвесторів та грантові кошти ЄС для будівництва хоча б у трьох районах сміттєпереробних заводів.
Коли зайшлося про процеси реформування місцевого самоврядування, бюджетної децентралізації, то голова Великоберезнянської райради Ярослав Шукаль наголосив:
- Всі ми з вами зацікавлені у розширенні повноважень, передачі їх від державних органів органам місцевого самоврядування. Мета цих змін – якомога повніше і ефективніше вирішувати самостійно проблеми життя людей безпосередньо на місці. І чим швидше ми реалізуємо цю реформу, тим швидше відчуємо на собі позитивні зміни у районах.
За результатами зустрічі учасники Координаційної ради з питань місцевого самоврядування прийняли важливі рекомендації та визначили пріоритети з обговорених питань.
Прес-служба Закарпатської облради