Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Гаряча тема: як обрати безпечний літній відпочинок

19 червня 2018 р., 16:00

Те, що наразі актуально

«Ринок туристичних послуг: як обрати безпечний відпочинок» – такою була тема брифінгу в Ужгородському прес-клубі. Із журналістами зустрілися представники закарпатських туристичних компаній, щоб обговорити ситуацію з якістю турпослуг в Україні, а також відповідальність операторів, безпеку клієнтів тощо.

З початку літнього сезону в нашій державі трапилося кілька конфліктних ситуацій, у які потрапили відпочивальники. Зокрема, Володимир Сагарда, директор Турагенції «Join Up to Travel», розповів, що проблема, пов’язана з масовими очікуваннями та відкладенням авіарейсів, уже вирішена і назвав причини її виникнення. Одна з них – затримка ліцензії екпортантом.

Другою неприємністю для туристів є овербукінги, коли стаються накладки в готелях, і на один номер претендують кілька гостей. «Ми зв’язуємося або з приймаючою стороною, або з оператором, і часто людей поселяють у кращий готель. Такі випадки стаються в «гарячий» сезон, – коментує пан Сагарда.

Ірина Газій, директор турагентства «Батерфлай –Тревел», зазначила: «Ми в жодному разі не відвертаємося від клієнтів, намагаємося вирішити проблеми, якщо вони сталися. Всі хочуть відпочивати недорого – користуватися дешевим транспортом, готелями. Іноді все це повертається бумерангом на нас і туристів. Що таке чартер? Оператор, який прораховує пакет туристичних послуг для туристів, викуповує крісла чи цілі літаки за найнижчою ціною. Але в таких випадках немає резервних літаків, як при дорожчих регулярних рейсах. Крім того, у випадку збою графіка спочатку обслуговують регулярні рейси, а потім – чартерні. Це не означає, що ми відмовляємо клієнтів користуватися чартерами, адже – це універсально, дешево, зручно, але треба мати на увазі, що, можливо, доведеться, зіткнутися з переносом, відміною рейсів. До цього треба бути готовим».

За словами Ірини Газій, не всі туристи знають про свої права у сфері авіаперевезень. «Діють цілі служби, абсолютно безкоштовно. І якщо дійсно був перенос рейсу, можна добитися компенсації. Згідно з законодавством, діють такі норми: якщо був відмінений рейс відстанню до 1500 км, компенсація за 1 квиток становить 250 євро, до 3500 км – 400, якщо понад 3500 км – 600 євро. Для того, щоб мати таку можливість, необхідно зібрати пакет документів. Зауважу, людина, яка хоче отримати компенсацію, фізично на руках повинна мати квиток. А також має скласти скаргу, перебуваючи в аеропорту на місці відправки, й підписати її зі свідками. Бажано сфотографувати табло, де видно, що рейс скасовано. До авіакомпанії можна звернутися в електронній формі. Якщо такий випадок стався навіть упродовж останніх 3 років, можна добиватися компенсації, – каже фахівець. – Щодо компенсацій, які мають бути надані туристу на місці, все чітко прописано у повітряному кодексі. Все прив’язується до кілометражу. Якщо довжина рейсу до 1500 км і затримка на 2 год., може бути компенсація. Кошти виплачуються, як правило, за регулярні рейси. Щодо чартерів, оскільки нас зобов’язують укладати інколи й для нас невигідні договори, мусимо переносити їхні умови й на своїх клієнтів. У 99,9% угод відпочиваючі не можуть пред’явити путівку, а в неї закладена вартість чартера. Але вони йдуть на такі умови, оскільки хочуть дешево відпочити. Якщо літак не вилетів і туристи чекали понад 5 год., авіаперевізник має надати їм готель, харчування або компенсацію. Це стосується також чартерних рейсів».

Олександра Крафчик, директор туристичної компанії «Craft.chic.travel agency», зауважила: «Необхідно, щоб люди звертали увагу в першу чергу на ті компанії, які не розглядають свій бізнес як бізнес одного дня, а намагаються захистити права своїх туристів і 24 год. на добу перебувають на зв’язку. При виборі агенції зважайте, скільки років вона на ринку послуг, який має досвід тощо».

«На сьогодні з урахуванням розвитку технологій, збільшення числа фірм і зниження середнього чеку, турагентства отримали більший поштовх розвиватися професійно, – каже Юрій Осадчук, директор агенції «Anex Tour». – Ця сфера за останні 15 років пережила банкрутство кількох туроператорів. Все це – досвід».
«Щороку трапляються якісь нові дива та форсмажори. Компанії з досвідом знають, що робити в тій чи іншій ситуації. Крім того, поінформованість та компетентність впливають на якість відпочинку. І багато важить репутація. Ужгород – місто невелике, «сарафанне» радіо працює. Звертайте увагу на такі деталі», – додала Вікторія Гутій, фінансовий директор компанії «Магеллан».

На сьогодні в обласному центрі Закарпаття фіксується близько 40 тур­агентств, але оскільки останні два роки їм дозволено працювати без ліцензії, такі послуги можуть надавати вдвічі більше осіб та організацій. Популярні напрями цього літа – традиційно Туреччина, Єгипет, Греція, відпочинок у яких достатньо бюджетний. Додалася до списку Албанія. Фахівці туристичних послуг також зазначають, що зростає кількість турів у екзотичні країни, наприклад Занзібар чи Мальдіви, які подешевшали.

Ірина БРЕЗА,газета "Новини Закарпаття"

Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: chas.zakarp@gmail.com
Розробка сайту: Victor Papp