На Закарпатті можуть зникнути «скотовози». Впродовж трьох років автобуси, переобладнані із вантажівок, повинні повністю вивести з експлуатації. Про це повідомив міністр інфраструктури України Максим Бурбак, інформує сайт Міністерства інфраструктури України.
Міністр зазначив, що автоперевізники з переобладнаними автобусами вже півтора року не мають права брати участь у конкурсах на розподіл маршрутів, утім продовжують перевозити пасажирів. Тому Максим Бурбак запропонував автоперевізникам поступове виведення таких транспортних засобів із ринку.
«Це велика небезпека для пасажирів! Я рекомендую модель на три роки: спершу виводимо ці автобуси з міжобласного сполучення, через рік – із міського, а потім – із сільського», – підкреслив міністр. Він також додав, що для сприяння оновленню рухомого складу переглянуто тарифну політику, а також механізм пільгових компенсацій.
Загалом, за даними УДАІ в Закарпатській області, тільки впродовж минулого року співробітники ДАІ виявили 118 автобусів, які перевозили пасажирів і були не те, що незаконно переобладнані для цього, а й не відповідали жодним нормам!
«Серед них були й такі, що переобладнали самотужки і без належної документації, але окремі факти просто шокували, – розповіла речниця закарпатського УДАІ Анна Трофимчук. – Так, приміром, в одному такому автобусі, розрахованому на 9 пасажиромісць, сидінь встановили аж… 15! Уявляєте, як там мали розміщатися люди? В іншому електропроводка гірляндами звисала зі стелі, в третьому не було ручок на дверях, ще в одному гальма виявилися просто окрасою, а не способом керування транспортним засобом.
Але справжнім жахіттям став повністю «глухий» автобус, у якому водій навіть не вирізав (у буквальному сенсі!) вікна, проробив тільки двері, аби люди могли входити до салону. Стільчики в такому автобусі стояли дерев’яні, як колись у школах, до підлоги з метою безпеки пасажирів вони не були прикріплені!»
Загалом, згідно з останньою перевіркою Держгірпромнагляду в Закарпатській області, через грубі порушення при перевезенні пасажирів рейсовими автобусами до адмінвідповідальності притягнуто 13 посадовців, а виявлено щонайменше 187 таких порушень.
До речі, цього місяця працівники ДАІ спільно з представниками громадськості провели рейд. І за кілька днів в Ужгороді та Хусті нарахували 32 порушення правил перевезення автобусами. Ці цифри свідчать про одне – саму систему перевезення пасажирів рейсовими автобусами слід змінювати. І заборона перевозити людей, скажімо з Ужгорода до Сваляви, переобладнаними вантажними автобусами – вже великий плюс.