Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Власники автівок з іноземними номерами заощадять 25 тисяч

31 січня 2015 р., 21:22

Адже машини з номерами іншої країни не оподатковуються.

Оскільки їхні машини не зареєстровані в Україні, нового податку вони уникнутьВ Європі машини з двигунами об’ємом понад 3 тисячі куб. см уже давно непопулярні – через їхні надмірні бензиново-дизельні апетити. Пальне на Заході традиційно дороге, а люди вміють рахувати гроші, от і купують скромніші автівки. Тепер, напевно, ця тенденція потроху пошириться й на територію України – бо, крім витрат на заправках, на власників «молодих» залізних коней із потужними моторами чекає ще й новий податок, до того ж немалий.

Юридичні особи декларують автівки самі, фізичні – чекають на повідомлення

Ідеться про запроваджений із 1 січня 2015-го податок, який сплачуватимуть господарі транспортних засобів, котрі працюють на бензині чи дизелі, з об’ємом двигуна понад 3 тис. см3 – але тільки за умови, що машина використовувалась до 5 років. Сума податку фіксована – 25 тис. грн на рік, причому як для юридичних, так і для фізичних осіб та нерезидентів. Як розповів «Закарпатці» начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Закарпатській області Ігор Кріль, ці кошти спрямовуватимуться в місцеві бюджети. Але варіювати ставку, як у випадку з податком на житлову й нежитлову нерухомість, органи самоврядування вже не зможуть.
«Фірми, підприємства й організації самі мають до 20 лютого задекларувати автівки згаданої категорії (якщо, звісно, вони в них є) і поквартально сплачувати вказану суму до бюджету. А от інформацію щодо власників таких машин – фізичних осіб фіскальні служби отримуватимуть від органів МРЕО, і вже на її підставі нараховуватимуть податок краянам та до 1 липня надсилатимуть відповідне рішення. 

Протягом 60 днів людина зобов’язана перерахувати гроші в бюджет», – пояснює Ігор Михайлович. А поки в січні Кабмін має розробити нормативні документи, які забезпечуватимуть взаємодію різних структур при виконанні цього закону.

До речі, якщо юрособи спробують схитрувати й «забудуть» задекларувати потужні автомобілі, а працівники Державної фіскальної служби через МРЕО довідаються про це, то після перевірки донарахують податок, а ще – штрафні санкції в розмірі 25% до суми несплати.

Зате збір за першу реєстрацію – відмінили!

Варто сказати, що більшість закарпатців цей податок, на відміну від інших, сприйняли дуже спокійно. Кого не спитаєш – коментують у дусі «якщо знайшлися гроші на нову «круту» машину, що «жере» бензин, – то відшукають і 25 тисяч раз на рік». Утім, в Інтернеті в середовищі експертів усе ж лунає критика: мовляв, за основу треба було взяти вартість автівок, а не кубатуру, бо тепер чимало справді розкішних машин податку уникли завдяки меншому об’єму двигуна, зате деякі з середнього класу якраз через нього під пресинг потрапили. А от про оподаткування приватних яхт і гелікоптерів законодавці якось забули…

І все ж переважно потенційні автомобілісти новаціям у сфері оподаткування транспорту таки порадіють – адже в нас відмінили плату за першу реєстрацію машини. Це полегшення для значної кількості людей. За словами Ігоря Кріля, торік за рахунок першої реєстрації в області зібрали майже 10 млн грн. «Закарпатка» порахувала: щоб перекрити цю суму, досить 400 автівок, які підпадають під «25-тисячний» податок. 

Але чи набереться їх стільки – наразі невідомо.
Принаймні Ігор Кріль підтвердив, що автомобілі на закордонних номерах, яких чимало на Закарпатті, під новий податок не потрапляють, бо вони не зареєстровані в органах МРЕО за нашим законодавством – вважається, що ці машини належать іноземним громадянам, які на кілька днів заїжджають на нашу територію. Хоча насправді це наші їздять на їхню для «пересічки». Утім, Ігор Михайлович стверджує: серед «іноземних» машин таких, що мають три й більше літрові двигуни, зовсім небагато. По тій простій причині, що закарпатці купують у Чехії, Словаччині тощо вживані автівки, аби заощадити половину вартості на розмитненні. А європейці користуються переважно економними в плані споживання пального моделями, і їх же потім продають. Відтак будемо сподіватися, що місцеві бюджети надходження від потужних машин таки матимуть.

«Закарпатська правда»


Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: [email protected]
Розробка сайту: Victor Papp