Наразі, будівельники щодня проходять 2-2,5 м верхньої штольні. Про це повідомили в головному управлінні колійного господарства.
Будівельники спочатку здійснюють проходку на всю довжину верхнього уступу тунелю, а потім почнуть проходку нижнього уступу. Після завершення проходки згідно з проектом буде влаштовуватись гідроізоляція та облаштування постійної обробки тунелю. До кінця 2016 року заплановано виконати всі роботи з спорудження тунелю, довжина якого складатиме 1764,5 м.
Інженерна споруда пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Будівництво було розпочато 29 жовтня 2013 року. Після закінчення проходки фахівцями ПрАТ «БА Інтербудмонтаж Україна» залізничники прокладуть колії, мережі зв’язку та електрифікують цю дільницю.
Новий тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів та постійним моніторингом внутрішнього стану. Крім того, буде встановлено засоби пожежної безпеки та система антикорозійного захисту.
Фінансовим планом Львівської залізниці на 2014 рік на будівництво Бескидського тунелю передбачено фінансування в сумі 382 млн грн, з них: за рахунок коштів залізниці 113,7 млн грн; за рахунок коштів ЄБРР – 268 млн грн. Нестача кредитних коштів ЄБРР для будівництва тунелю складає близько 80 млн дол США. Для фінансування робіт з будівництва тунелю у повному обсязі Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) погодився надати додаткові кредитні кошти у сумі 55 млн євро під державну гарантію.
Довідково
Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.
Тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії 1886 року і на сьогодні є бар’єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині. Через деформацію обробки, руйнування дренажної системи та невідповідність габариту діючим нормативним вимогам тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс.
Новий тунель будується на відстані 30 метрів від існуючого.