Як стало відомо
Zaholovok.com.ua, 24 березня, в Ужгороді, на площі Шандора Петефі відкриють ще одну міні-скульптурку. Цього разу пам’ятник присвятять дню народження відомого американського фокусника, майстера неймовірних звільнень від найнадійніших пут і замків Гаррі Гудіні.
Гаррі – угорець, народився у Будапешті. Його бабуся – мігрантка із села Йовря (нині – Сторожниця Ужгородського району).
Довідка: Га́ррі Гуді́ні (англ. Harry Houdini, справжнє ім'я — Еріх Вайс; 24 березня1874 — 31жовтня 1926) — американський фокусник, ілюзіоніст, знаменитий «ескейпіст» (від англ. escape «звільнятися») — майстер неймовірних звільнень від найнадійніших пут ізамків.
Гаррі публічно показував карткові фокуси в розважальних закладах з 10 років. У 1892 він взяв собі псевдонім Гудіні, на честь французького фокусника Робер-Гудена. Пізніше до прізвища додалося ім'я Гаррі на честь Гаррі Келлара, хоча за свідченнями близьких вже в дитинстві друзі називали його Ері (Ehrie) або Гаррі (Harry). Спочатку гастролював Сполученими Штатами разом з братом. У ранній кар'єрі Гудіні переважали номери самозвільнення від наручників і з резервуарів з водою. У рекламних цілях він практикував ефектні трюки, які могли бути засвідчені цілими натовпами роззяв. Так, одного разу його підвісили у мішку до карниза хмарочоса, але він успішно звільнився. В іншій раз пройшов на очах безлічі глядачів через цегляну стіну. 1903 року його скинули з мосту в Темзу закутим у наручники і кайдани з 30-кілограмовою кулею, але через кілька хвилин він виплив, розмахуючи наручниками.
До найвідоміших трюків Гудіні належать:
Бідон — фокусник залазив у великий бідон, по вінця заповнений водою. Кришку закривали й замикали на кілька замків, інколи — принесених недовірливими глядачами. Бідон затуляли ширмою, а незабаром мокрий Гудіні поставав перед публікою — поруч із замкненим бідоном. Скептики припускають, що у бідона були подвійні висувні стінки.
Китайська водяна камера тортур — Гудіні, чиї ступні були міцно зафіксовані у спеціальних колодках, догори ногами опускали в заповнений водою прозорий куб. Далі, як і у випадку з бідоном, — ширма і звільнення. Секрет цього фокуса не розгаданий і досі.
Звільнення із замкненої залізної скрині — Очевидно, що всі скрині, які використовував Гудіні під час розквіту кар'єри, були без подвійних стінок, — їх надто ретельно перевіряли. Можливо, секрет у ґвинтах, якими кріпилося віко, — фокусник міг висунути їх зсередини.
Звільнення з тюремних камер — Жодні замки́ для Гудіні не становили перепон. Імовірно, роздягнений догола ілюзіоніст ковтав відмичку, прив'язуючи її за нитку до зуба, а потім витягав назовні й відмикав нею замки.
Звільнення з наручників і гамівних сорочок — невисокий, кремезний, клишоногий, але неймовірно пластичний і гнучкий Гудіні міг змінювати розташування своїх кісток, вивертати суглоби, зменшувати й роздувати м'язи тощо. Припускають, що саме так він вивільнявся.