В Ужгородському прес-клубі відбулася презентація видання-альбому Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка Лазаряна. У цьому виші навчалися і навчаються більшість залізничників Закарпаття.
Йщлося також про великі інфраструктурні проекти, зокрема будівництво Бескидського тунелю.
Федір Харута, співголова Асоціації європейської спілки транспортників України розповів, що у жовтні залізничники всієї України святкували ювілей Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка Лазаряна. Випускники вишу працюють по всій Україні. Зокрема, задіяні на Закарпатті і на будівництві Бескидського тунелю (основний замовник - ЄБРР), де супідрядниками працюють українці. Торік 25 випускників Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту замовив на практику завод з виробництва авто Skoda. Після того вони працюють у Литві, Чехії, інших європейських країнах. «Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка Лазаряна -- багатопрофільний виш, який може дати студентам ті знання, які у житті можна використовувати універсально, чи то у професії економіста, будівельника, електрика тощо», - каже Федір Харута. За його словами у книжку увійшла крім історії, інформація історії також про найкращих випускників.
Відомий закарпатський залізничник Ярослав Афтанас додав: «Мені у житті пощастило, бо я двічі закінчував цей вуз: як інженер-механік-локомотивщик, а потім ще вивчав облік та аудит. Він входив у десятку найкращих вишів СРСР. У вишу величезна територія, на якій проживають студенти та викладачі, а також є усі необхідна соціальна інфраструктура. Там же вчилася більшість залізничників Закарпаття, а також нинішні керівники різних установ області, депутати та інші.
Василь Густі, голова закарпатського осередку Спілки письменників України зауважив: «Я родом із Королева – залізничного селища, мій батько – залізничник, більшість однокласників – залізничники. І залізниця завжди була для мене важлива і дорога, моя перша поетична книжка також була «напівзалізнична» - «Перон».
Василь Густі є одним із співавторів презентованої книги. Один з найбільших матеріалів книги – саме Василя Густі про Федора Харуту та загалом, про стан справ на залізниці у Закарпатті у складні часи 90-х. «Від того як спрацюють транспортні системи дуже багато буде залежати, - каже Василь Густі. - Ця книжка для мене як для літератора і журналіста дуже важлива. Крім того письменники і транспортники повинні більше знати про проблеми один одного».
26 листопада книгу презентують у Закарпатській обласній універсальній науковій бібліотеці.
А вже 27 листопада відбудеться ознайомча поїздка на Бескидський тунель, де учасники побачать як на практиці реалізуються масштабні проекти. Як зазначив Ярослав Афтанас, здати новий тунель планують до кінця 2016 року, старий тунель залишиться, його законсервують. Крім покращення у рази безпеки руху завдяки новій споруді, дещо скоротиться часу руху поїздів.