Нагадаємо, що нещодавно журналісти 21 каналу відзняли відеоролик про те, як
на Закарпатті пенсіонери економлять газ і сидять у холоді через високі тарифи на голубе паливо.
ПАТ "Закарпатгаз" відреагував на сюжет журналістів. Ось їхня відповідь:
"У інформаційному випуску «Деталей» на 21-ому каналі від 24 листопада поточного року було оприлюднено сюжет, темою якого стала ситуація з обігрівом помешкання жительки вулиці Минайської, 14/34, в Ужгороді, Ярослави Забіяки. Жінка скаржилася, що незважаючи на початок опалювального сезону, користується газом лише для приготування їжі та проведення гігієнічних процедур, аби не перевищити 10 куб.м голубого палива, за які, не накопичуючи боргів, дозволяє розрахуватись її пенсія. Звернутися ж за субсидією не може через відсутність реєстрації котла, «виходити» яку, мовляв, у неї немає ні сил, ні терпіння…
Оскільки у сюжеті була відображена виключно точка зору Ярослави Забіяки, ПАТ «Закарпатгаз» користується регламентованим чинним законодавством правом прокоментувати ситуацію. Як уже неодноразово наголошувалося, рішення про переведення обласного центру з централізованого опалення на автономне було прийнято виконкомом Ужгородської міської ради у вольовий спосіб, без будь-якого погодження з фахівцями ПАТ «Закарпатгаз», а – головне - без належної підготовки до цієї непростої процедури. Не було проведено доцільного в такій ситуації енергоаудиту стосовно окремих будинків та мікрорайонів, не надано пропозицій у виборі альтернативних видів опалення. Оскільки ж серед усіх енергоносіїв вартість природного газу була найнижчою, а можливість встановлення такого виду опалення в багатоповерхівках найбільш реальною, споживачі «проголосували» саме за нього. Відтак з’явилися проблеми з непідготовленістю підвідних газових мереж до обслуговування зрослої кількості споживачів, встановленням автономних опалювальних приладів на ризик їх власників подеколи й горе-майстрами з вулиці, без врахування технологічних вимог та правил безпеки...
Тож півроку тому, передбачаючи ситуацію, що неодмінно виникне з початком опалювального сезону, ПАТ «Закарпатгаз» зробив крок назустріч споживачам, проголосивши політику активного сприяння 7 тисячам наявних на той момент абонентам в реєстрації котлів автономного опалення. Воно й зрозуміло, адже при наших скромних доходах є різниця: платити 3.60 гривень за куб. м природного газу при зареєстрованому котлі чи практично не підйомну базову ціну у 7.19 гривень за куб. м , коли реєстрація відсутня. Політика сприяння товариства включила в себе й запровадження знижених розцінок на пуск в експлуатацію незареєстрованих «автономок». І позитивний результат не забарився: у теплу пору року «Закарпатгаз» увів в експлуатацію майже 3,5 тисячі котлів. Проте поле діяльності в цьому сенсі й надалі залишається широким: на реєстрацію в багатоповерхівках очікують понад 2,8 тисячі «автономок».
ПАТ «Закарпатгаз» закликає своїх клієнтів не збавляти темпів реєстрації котлів. У їх числі й Ярославу Забіяку та її родину. Перш за все, комусь з молодших її членів треба звернутися до Сервісного центру Товариства і поновити застарілі технічні умови та виготовити проектну документацію. За умови правильного монтажу системи газоспоживання в помешканні ужгородки (а на момент проведення ПТО 24 листопада 2014 року він був саме таким) та надання акту придатності димових і вентиляційних каналів (компетенція ЖРЕРів, ОСББ та спеціальних ліцензованих структур) - з рішенням про прийняття котла в експлуатацію ніхто не зволікатиме. Якщо ж будуть певні претензії з огляду на безпечне та безперебійне газопостачання, їх також доведеться усувати. При цьому необхідно пам’ятати: під лежачий камінь вода не тече, а ПАТ «Закарпатгаз» для того й працює, аби транспортувати природний газ населенню, а не перешкоджати його реалізації. Інше – суперечить здоровому глузду" - йдеться у листі прес-служби Закарпатгазу.