Перекладання витрат Украероруху на міжнародний аеропорт Ужгород, що у прикордонній зоні, призведе до його закриття. У цьому переконані депутати Закарпатської обласної ради. Тому на своїй другій сесії вони ухвалили рішення звернутися до урядовців, аби зберегти існування найзахіднішого аеропорту держави.
«Закарпатське обласне комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт Ужгород» засновано на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області і підпорядковане Закарпатській обласній раді, - наголошується у зверненні. – Цей аеропорт Ужгород є єдиним інженерно-технічним та комерційним комплексом області, призначеним для приймання та відправлення повітряних суден, здійснення їх комерційного, наземного та технічного обслуговування, обслуговування пасажирів, багажу, пошти та вантажів, а також надання всіх інших авіаційних та неавіаційних послуг авіакомпаніям, клієнтам, іншим юридичним та фізичним особам, здійснення різних видів непрофільної діяльності. Аеродром «Ужгород» має статус гірського (єдиний в Україні) та знаходиться у прикордонній зоні. Маневрування повітряних суден для заходження на посадку та після вильоту здійснюється через повітряний простір Словацької Республіки.
За інформацією ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород», до підприємства надійшов лист Державного підприємства обслуговування повітряного руху України від 03.12.2015 № 1.15-567 із пропозицією щодо укладання договору про відшкодування витрат Украероруху при обслуговуванні на підході та в районі аеродрому. Розмір відшкодування витрат за цим проектом договору становить 6 млн грн на рік.
Зазначені пропозиції, що вже надходили до підприємства у квітні поточного року, мотивуються скрутним фінансовим становищем Украероруху. У разі їх відхилення аеропортом, розглядатиметься питання щодо припинення роботи Закарпатської служби обслуговування повітряного руху Львівського регіонального структурного підрозділу Державного підприємства обслуговування повітряного руху України».
Словом, депутатський корпус Закарпатської обласної ради стурбований діями Державного підприємства обслуговування повітряного руху України. На думку крайових парламентарів, вони спрямовані на системне знищення авіаційної галузі, адже запровадження таких кабальних умов для аеропортів, що належать органам місцевого самоврядування, шляхом перекладання витрат Украероруху на них призведе до їх закриття. Запропоновані договором умови є значним фінансовим навантаженням не тільки для ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород», дохідна частина якого за рік становить близько 3,5 млн. гривень, а й для обласного бюджету.
На сьогодні фінансова підтримка ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород» здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету. Так, з обласного бюджету протягом 2013 – 2014 років відповідно до Програми підвищення ефективності функціонування ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород» на 2013 – 2016 роки було виділено 1295,0 тис. грн для утримання інфраструктури аеропорту.
Для відновлення значної частини аеропортової інфраструктури аеродрому розроблено та подано на конкурсний відбір інвестиційних програм (проектів), що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку у 2016 році, проект «Реконструкція міжнародного аеропорту «Ужгород» (1 та 2 черга)».
Для виготовлення проектно-кошторисної документації за цими проектами у поточному році з обласного бюджету виділено 575,0 тис. гривень. На 2016 рік заплановано реалізацію першої черги, що передбачає проведення реконструкції: злітно-посадкової смуги, руліжної доріжки; огорожі по периметру аеродрому; будівлі накопичувача; трансформаторної підстанції № 2; технічних будівель тощо. Обсяг коштів, необхідних для реалізації зазначеного проекту, становить 47144,256 тис. грн, з яких із державного фонду регіонального розвитку – 42429,83 тис. грн та співфінансування з обласного бюджету – 4714,426 тис. гривень. Реалізація другої черги проекту передбачається у 2017 році.
Оскільки у разі припинення діяльності ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород» не тільки область, а й держава втратить авіаційну галузь у регіоні, зважаючи на нестабільну економічно-політичну ситуацію, обласна рада, у межах фінансової спроможності, й надалі докладатиме зусиль для належного функціонування авіапідприємства.
Тож, задля збереження існування найзахіднішого аеропорту держави, його сталого функціонування, виконання регулярних авіарейсів за маршрутом «Ужгород-Київ-Ужгород», депутати облради просять вплинути на зазначену ситуацію, розглянути можливість її врегулювання та недопущення перекладання витрат Украероруху на ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород».
K��1ZSə-�hu
Прес-служба Закарпатської облради