Швидкий вступ в силу безвізового режиму з ЄС вважався головним досягненням української влади в 2015 році.
Про перспективи скасування віз голосно заявляли президент і прем'єр-міністр, стверджуючи, що Україна виконала всі вимоги Європейського союзу.
Однак вже в перші дні 2016 року з'ясувалося, що з безвізовим режимом можуть бути проблеми - в проекті держбюджету з'явився пункт, згідно з яким декларування в електронному вигляді активів державних службовців набирає чинності в Україні лише з 1 січня 2017 року.
Для безвізового режиму необхідно, щоб ця норма запрацювала вже в першому кварталі 2016 року.
В уряді впевнені, що в їхньому проекті держбюджету з нормою про електронне декларування все було в порядку, а поправка була внесена депутатом на засіданні бюджетного комітету.
ЄС вже обізнаний про проблему, що з'явилася.
Корреспондент.net розбирався в ситуації з електронними деклараціями.
В чому проблема
Народний депутат Віктор Чумак, який є одним з трьох членів Національного агентства з питань запобігання корупції (НАПКА) виявив, що в прийнятому парламентом і затвердженому президентом законі про бюджет з'явився пункт, який відкладає на рік початок дії нової системи фінансового контролю, необхідної для введення безвізового режиму з ЄС.
Нардеп пояснив, що ця система передбачає декларування в електронному вигляді всіх активів держслужбовців, включаючи наявні цінності та готівкові грошові кошти.
Кореспондент
"Саме оцінювання активів має стати ґрунтом для визначення можливого незаконного збагачення і початком процесу перевірок стилю життя. Хтось, поки нам невідомий, хоче відстрочити ці процеси ще на один рік. Але саме електронне декларування, а не фізичний початок роботи НАПКА є нашим головним боргом перед ЄС в частині отримання безвізового режиму", - підкреслив Чумак.