Одним із найбільших закладів позашкільної освіти у Закарпатті є Палац дітей та юнацтва (ПАДІЮН) в Ужгороді. У закладі діє 6 спеціалізованих відділів, які у своєму складі мають не менше 10 гуртків кожен. Тут діти вчаться танцювати, малювати, співати, вивчають іноземні мови, основи журналістики та багато іншого.
Та наразі позашкільна освіта має недостатнє фінансування, що може призвести до закриття подібних закладів.
Як повідомляє сайт ОсвітаПоль, з цього приводу Міністерство освіти і науки звертається до голів обласних державних адміністрацій з проханням не допустити ліквідації або реорганізації позашкільних навчальних закладів в умовах обмеженого фінансування освітньої галузі. Відповідний лист підписаний міністром освіти Сергієм Квітом.
Зокрема, у МОН повідомляють, що в окремих регіонах почастішали випадки прийняття місцевою владою рішень щодо реорганізації, ліквідації або перепідпорядкування позашкільних навчальних закладів.
У відомстві наголошують, що крім навчально-виховної функції позашкільні заклади здійснюють важливу соціальну функцію, забезпечуючи змістовним дозвіллям дітей, які опинились в складних життєвих обставинах.
На сьогодні позашкільні заклади відвідують майже 7 тис. дітей з особливими освітніми потребами; понад 10,5 тис. дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування; понад 43 тис. дітей з малозабезпечених сімей.
«Мережа позашкільних закладів в Україні лише на 40 відсотків сьогодні задовольняє потреби населення у позашкільній освіті. Попри це, нерідко рішення місцевих органів влади про реорганізацію позашкільних закладів приймаються без врахування освітніх потреб і соціальних запитів громади, аналізу рівня дитячої злочинності та бездоглядності, необхідності підтримки та забезпечення змістовним дозвіллям дітей, які вимушено переселені із зони антитерористичної операції та інших показників», - зазначають у Міносвіти.
Також у відомстві повідомляють, що під час реорганізаційних процесів, як правило, порушуються трудові права педагогічних працівників позашкільних закладів, які і так мають найнижчий тарифний розряд для оплати праці.
З метою збереження мережі позашкільних навчальних закладів у Міністерстві освіти і науки радять керівникам регіонів розглядати можливість залучення альтернативних, додаткових джерел фінансування, посилити співпрацю з недержавним сектором, бізнесом, установами і організаціями, які готові підтримувати талановитих і обдарованих дітей.