У 22 вагонах деревини, яку минулого місяця зі скандалом затримали в Чопі й повернули в Мукачево, виявлено всього 8 колод, щодо яких є певні сумніви у приналежності до паливної деревини. Це встановлено в результаті фахового огляду вантажу, частину якого вивантажили з вагонів. Уся інша деревина є паливною. Для встановлення остаточного висновку потрібна експертиза Торгово-промислової палати, яка коштує 44 тисячі гривень. Таких грошей у Головному управління національної поліції в Закарпатській області немає. Весь вантаж, від якого одразу після затримання відмовився замовник, арештований і знаходиться в Мукачеві, як речовий доказ у кримінальному провадженні.
– Як це часто буває на Закарпатті, з великої хмари майже нічого не випало, – зазначає Геннадій Москаль.
– Ситуація із 22 вагонами деревини, яку везли через Закарпаття з інших областей, виникла через недосконале законодавство, яке не обмежує розмір паливної деревини. Тому в громадськості може скластися враження, що під виглядом трухлявих колод за кордон вивозять ділову деревину. Щоб подібних випадків не повторювалося в майбутньому, я підписав розпорядження, яким обмежив розмір паливної деревини, що йде на експорт, максимум 1-м метром завдовжки (саме такі дрова продають в Угорщині, див. фото). Закарпатська митниця вже не оформляє паливну деревину з інших областей, якщо вона не відповідає цим розмірам. До речі, станом на 1 травня паливна деревина (дрова) становлять усього півтора відсотка від загальної кількості лісозаготівлі на Закарпатті. Ми робимо все, щоб орієнтувати лісозаготівлю тільки на внутрішнього споживача, який займається глибинною переробкою деревини.
Прес-служба ОДА