Як зазначив Володимир Володимирович, створення відділу реєстрації місця проживання стало наслідком процесу децентралізації, який триває в країні. 29-го грудня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», яким від 4 квітня 2016 року повноваження у сфері реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб надано саме органам місцевого самоврядування.
На виконання вимог чинного законодавства Ужгородська міська рада ухвалила рішення про створення відповідного відділу реєстрації місця проживання.
«На створений відділ покладено реєстрацію місця проживання/перебування особи і зняття з реєстрації місця проживання особи. Станом на середину травня ми надали таку послугу 770 особам. Відвідувачів маємо дуже багато, працюємо в посиленому режимі, але наразі справляємося. За потреби консультуємося з Державною міграційною службою, яка досі виконувала покладені на нас функції. Втішно, що зауважень чи скарг на нашу роботу з боку мешканців міста не надходило», – каже керівник підрозділу.
У відділі реєстрації місця проживання працюють три особи – начальник і двоє спеціалістів, незабаром буде додано ще одного фахівця з діловодства. Незважаючи на зміну органу реєстрації, громадянам, як і раніше, документи для реєстрації місця проживання необхідно подавати в Центр надання адміністративних послуг. Його спеціалісти приймають і обробляють заяви, після чого передають відділу.
«Ми вивчаємо кожне питання, стараємося розібратися і, для зручності людей, вкластися в одноденний термін розгляду справи. Потім документи знову передаємо до ЦНАПу, звідки вже замовники одержують їх на руки – адміністративну послугу виконано. Підлаштовуємося під графік роботи ЦНАПу, тому працюємо і в суботу, від 9-ої до 14-ої години», – інформує пан Володимир.
Проблемних питань, у тому числі організаційних, усе ж не бракує. Але за сприяння керівництва міськ-виконкому вдається їх усувати.
– Існують деякі неузгоджені питання. До прикладу, постановою Кабінету Міністрів від 2 березня 2016 р. затверджені «Правила реєстрації місця проживання фізичних осіб» – у них, на мій погляд, не все чітко описано, немає посилання на закони чи інші нормативні документи, тож у нашій роботі виникають певні невідповідності. Окреме питання – щодо реєстрації внутрішньо переміщених осіб. Воно теж остаточно не врегульоване на законодавчому рівні. До слова, цього тижня в міській раді ми провели спільну нараду для розв’язання цієї проблеми за участі громадської організації «Закарпаття Донбас» (читайте на стор. 2 – ред.).
Крім того, на наш відділ покладено ведення реєстру територіальної громади. Тепер оформляємо електронні ключі, а вже з наступного тижня плануємо підключитися до реєстру і внести до нього всю наявну інформацію. Гадаю – це допоможе, буде набагато легше.
Усе нове завжди починається важко, але ми готові працювати і вдосконалюватися.
Ольга ПАЛОШ, газета
"Ужгород"