В Ужгородському прес-клубі відбулася прес-конференція на тему «Зміни в управлінні багатоквартирними будинками в Ужгороді: міська влада проти приватних компаній?».
Микола Пастухов, директор управлінської компанії «Хауз Менджмент Групп» каже, що органи місцевого самоврядування не готові змінювати стару систему обслуговування багатоквартирних будинків на нову. «Не проводиться роз’яснювальна робота щодо змін у законодавстві у сфері обслуговування багатоквартирних будинків, діяльності ОСББ тощо. Хіба тільки окремі депутати займаються просвітницькою роботою. Також йде тотальний викид дезінформації про роботу управлінських компаній. Міська влада відтермінувала конкурс, за яким будинки, що не створили ОСББ, повинні обслуговуватися обраними компаніями. Таким чином «прис правах» залишаються колишні ЖРЕРи», - каже Микола Пастухов.
Євген Попов, юрист, адвокат звернув увагу на те, що таке рішення міської влади щодо конкурсу, є незаконним. Так, влада прийняла рішення про те, що з 1 липня і «до проведення конкурсу» (коли – невідомо) управління будинками (які не створили ОСББ чи самостійно не обрали управлінця) далі залишається за існуючими «жрерами», які насправді повинні бути ліквідовані, чи їх «замінниками» - приватними компаніями, які вже зараз укладають договори з мешканцями від імені ЖРЕРу. «Таким чином, міська рада «на власний розсуд» виправила закон, але це незаконно», - каже Є. Попов.
Микола Пастухов вважає, що у місті триває змова і незаконні домовленості між владою і директорами ЖРЕРів, а чимало з них є депутатами міськради. «Ще місяць тому ЖРЕРи трубіли, що потрібно піднімати тарифи. З появою приватних управлінських компаній вони про це трохи «забули», але придумали схеми, як і далі керувати будинками та їх коштами». М. Пастухов також порушив питання, хто контролюватиме процес ліквідації ЖРЕРів, куди подінеться їхнє майно, приміщення і обладнання. Наразі мешканцям про це взагалі нічого не відомо. «Триває період повної невизначеності у цій сфері і, що найгірше, блокування всього нового, всіх альтернатив, які пропонуються мешканцям», - каже М. Пастухов.
Переваги обслуговування управлінськими компаніями та ЖРЕРами відчутні. Про це розповіла представник одного з ОСББ Юлія Юрченко: «Ми сплачуємо з рахунку ОСББ 600 грн щомісяця за прибирання і 200 грн за цілодобову аварійну службу. І дуже задоволені, прибирання проводиться щодня, а коли сталася аварія ЖРЕР відмовився нам допомагати (оскільки ми вже ОСББ), натомість управлінська компанію оперативно ліквідувала аварію, не взявши додаткових коштів».
Галина Кирлик, аудитор-бухгалтер зауважила, що договір ОСББ з управлінською компанією звільняє співвласників будинку від необхідності нараховувати зарплату прибиральникам, сантехнікам, іншим працівникам, а також, що важливо, від сплати податку на зарплату, наприклад, від необхідності пошуку і залучення спеціалістів. Ці витрати бере на себе управлінець, який отримує з рахунку ОСББ фіксовану суму за надавані послуги. Система співпраці прозора, на відміну від ЖРЕРів чи їх наступників – приватних компаній, які незрозумілим шляхом підписують з мешканцями угоди від імені ЖРЕРу.