Відповідно до частини шостої статті 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», нормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій підлягають державній реєстрації у відповідних органах юстиції в установленому порядку і набирають чинності після реєстрації з моменту їх оприлюднення, якщо самими актами не встановлено пізніший строк введення їх у дію.
У зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2016 року №99 «Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги», відповідно до пункту 1 якої ліквідовано районні управління юстиції, а також на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 року №339 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. №731», державну реєстрацію нормативно-правових актів районних державних адміністрацій, їх структурних підрозділів здійснюють головні територіальні управління юстиції в областях.
При цьому, згідно з абзацом третім пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади», органам, що здійснюють державну реєстрацію нормативно-правових актів, надано право перевіряти в органах виконавчої влади додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, у разі потреби вимагати подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію та вносити пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях. Неподання, несвоєчасне подання для державної реєстрації нормативно-правових актів, які відповідно до закону підлягають державній реєстрації, направлення на виконання нормативно-правових актів, що не пройшли державної реєстрації та не опубліковані в установленому законом порядку, а також надіслання для виконання вказівок, роз'яснень у будь-якій формі, що встановлюють правові норми, - тягнуть за собою накладення штрафу на керівників органів, нормативно-правові акти яких відповідно до закону підлягають державній реєстрації, від тридцяти до п’ятдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян (стаття 18841 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
В.о. начальника відділу реєстрації нормативно-правових актів Управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Марта Кіш