2 серпня для закарпатських дорожників відзначилось не тільки великим християнським святом на честь біблійного пророка Іллі, а й знаковою подією у дорожній галузі.
Про це повідомляє прес-служба САД у Закарпатській області.
Саме цього серпневого дня, на одному з об’єктів, де нещодавно були розпочаті роботи з поточного середнього ремонту, на автомобільній дорозі державного значення М-26 КПП«Вилок»-Вилок-Неветленфолу-КПП«Дяково» було організовано виїзний семінар для провідних інженерів та працівників дорожнього господарства для ознайомлення з сучасною європейською технологією ремонту дороги – методом холодного ресайклінгу.
Захід зібрав понад 40 осіб, головував подією головний інженер Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Василь Стадник. Серед запрошених гостей були – представник від підрядної організації, яка саме і займається середнім поточним ремонтом ціє дороги, директор ТзВО «САТ Україна» Андрій Білоус, а також завідувач відділу конструкцій дорожнього одягу Державного дорожнього науково-дослідного інституту імені М. П. Шульгіна Сергій Головко.
Ділянка ремонту дороги, на якій ведуться роботи з поточного середнього ремонту, охоплює 5 км через с. Пийтерфолво, Виноградівського району. Селище знаходиться неподалік двох кордонів: угорського та румунського. Щодня дорогою курсує понад 200 великовагових автомобілів та безліч іншого транспорту. Жахлива дорога для жителів тих населених пунктів, через які проходить дорога М-26 – це чи не найболючіша тема для обговорення. Проведення ремонтних робіт на автомобільній дорозі не тільки покращить транспортно-експлуатаційний стан, а й дозволить ліквідувати пилоутворення.
«За 25 років на цій ділянці дороги ні разу не проводили ремонт: ні капітальний, ні середній. Через брак фінансування вистачало заледве на поточний дрібний. Через інтенсивний потік транспорту дорога була зруйнована до критичного стану. Найбільш проблемні місця починались від церкви у селі км 10+700 і аж до румунського кордону. Наша Служба охопила в роботу 5 км дороги, яка є найбільш проблемною», – зазначив під час зустрічі головний інженер Служби Василь Стадник.
Обсяг фінансування середнього поточного ремонту автомобільної дороги М-26 КПП«Вилок»-Вилок-Неветленфолу-КПП«Дяково» становить 37, 5 млн. грн. З них 21, 5 млн. з державного бюджету, а 16 млн. грн. з Державного фонду регіонального розвитку.
Про конструкцію дорожнього покриття і детальніше про цю технологію розповів завідувач відділу конструкцій дорожнього одягу ДП «ДерждорНДІ» Сергій Головко. «Технологія холодний ресайклінг є європейською і має дві переваги: холодний – нічого не потрібно розігрівати, а також те, що використовується майже на 100 % уже існуючий матеріал. За рахунок додавання в’яжучих компонентів (цемент, бітум, емульсія), ми досягаємо міцності. На багатьох автомобільних дорогах в Україні така технологія вже застосовувалась. Мінімальна товщина дорожнього покриття, яке виконане методом холодного ресайклінгу може бути 15 см, а максимальна може сягати й 40 см. Найоптимальніше рішення – 20-22 см», – зазначив спеціаліст.
{g}
Без перебільшення можна сказати, що по ресурсозбереженню метод холодного ресайклінгу не має собі рівних, оскільки не передбачає використання великої кількості нових матеріалів і є ресурсозберігаючим. Цей метод дозволяє ефективно використовувати матеріали старого дорожнього одягу.
«Способи холодного ресайклінгу відрізняються видом в'яжучого, що застосовується. Може використовуватися спінений бітум, катіонна бітумна емульсія, цемент, комплексне в'яжуче (цемент та бітумна емульсія або цемент та спінений бітум)», – розповідає Сергій Костянтинович.
Усі присутні мали можливість наочно побачити як працює спеціалізована машина – ресайклер, і який результат можна досягнути завдяки цій технології.
«Усі матеріали, які додаються, машина комп'ютерно дозує під час укладання на ділянці дороги. Вага її у не навантаженому стані становить 87 т. Таких ресайклерів в Україні є тільки два, але в робочому стані тільки у нас», – розповів під час демонстрації роботи ресайклера директор ТзВО «САТ Україна» Андрій Білоус.
Слова вдячності висловив і сільський голова села Пийтерфолво Валентин Товт: «Дійсно, ця дорога була в дуже поганому стані. Понад 20 років на даній дорозі суттєвих ремо6нтів не проводилось. Вдячний, що така серйозна фірма ремонтує нам тут дорогу. Сподіваюсь, що ця дорога не остання, яка буде відновлена таким методом в нашому районі. Ще є багато автошляхів Закарпаття, які потребують цього не менше».
Нині, тут, сучасним методом холодного ресайклінгу вже прокладено 2 км нової дороги, роботи тривають щоденно. Гарантійний термін покриття від 8 до 10 років. Таким результатом задоволені місцеві жителі, водії, ну і звичайно ж самі працівники дорожнього господарства області.