В управлінні праці та соцзахисту Мукачівського міськвиконкому спростовують голослівні заяви керівництва області щодо нібито значних порушень в ході перевірки Держфініспекції й наводять чіткі аргументи своєї позиції.
За словами керівника управління Наталії Зотової з червня по жовтень 2016 року в Управлінні тривала перевірка використання коштів з державного та місцевих бюджетів, яка охопила всі види соціальних допомог, пільг, санаторно-курортного лікування, виплат переселенцям та матеріальної допомоги жителям міста з місцевого бюджету. Перевірки охопила періоди діяльності УПСЗН за 2014-2015 роки та перший квартал 2016 року. В результаті цієї перевірки були виявлені наступні факти порушень:
1. УПСЗН м.Мукачева виплачувало кошти переселенцям, які стали на облік у попередні роки і у яких були депозити у банках, що перевищували 10 прожиткових мінімумів. Таких осіб було виявлено близько десятка. Наголошуємо, що банківські вклади – це таємниця, яка охороняється банком. Доступу до неї фахівці соцзахисту не мають. Дана інформація була роздобута Міністерством фінансів, яке, згідно Закону «Про верифікацію», має доступ до банківських таємниць отримувачів соцдопомог і здійснює такі перевірки. Жоден з внутрішньо переміщених осіб при заповненні заяви на виплати не вказав, що володіє депозитом. Це розцінюється, як внесення недостовірних даних і відповідати перед законом будуть саме заявники. Дехто з них уже почав повертати кошти.
2. УПСЗН м.Мукачева виплачувало кошти переселенцям, які стали на облік у попередні роки і які мали нерухоме майно на території вільної України. Таких осіб також близько десяти. Повертати кошти до державного бюджету також будуть саме вони, оскільки відомості про належне їм майно, всупереч вимог заяви, вони не вказали. Тут слід зауважити, що дехто з цих осіб надав підтверджену інформацію про те, що майно, яким вони володіють, непридатне до проживання. Утім, цю інформацію вони повинні були надати при заповненні заяви на допомогу.
3. УПСЗН м.Мукачева виплачувало допомогу трьом переселенцям за начебто втраченими паспортами. Утім, паспорти, які були зазначені, як втрачені, мали «свіжі» реєстраційні печаті Міграційної служби і за ними були відкриті рахунки у місцевих банках, на які здійснювалися виплати. То ж вважаємо це питання спірним.
4. УПСЗН м.Мукачева у 2015 році, впродовж липня-вересня здійснило виплати трьом десяткам мукачівців на проведення операції з видалення катаракти. Утім, зустрічні перевірки не підтвердили факту оперативного втручання. Ні попередній керівник УПСЗН, ні бухгалтер не з»явилися на виклик інспекторів, щоб надати пояснення з цього приводу. То ж наразі, всім особам, які не прозвітували про проведену операцію, з нашого боку надіслані досудові претензії. У разі, якщо вони добровільно не повернуть до місцевого бюджету кошти, нами будуть підготовлені судові позови про примусове стягнення коштів.
Наголошуємо, що жодних злісних зловживань чи умисного розкрадання бюджетних коштів з боку посадових осіб УПСЗН, які на сьогоднішній день працюють в УПСЗН, Держфінінспекція не виявила. Серед вимог Держфінінспекції, були лише адміністративні стягнення з трьох фахівців: керівників двох відділів і головного державного соцінспектора.
Перед нами поставлені вимоги ретельніше перевіряти надану заявниками інформацію. Нагадаю, що такі перевірки нами здійснюються не масово, а вибірково. Відповідно до вимог, заявники повинні вносити правдиву інформацію до заяв на допомогу. У разі, якщо певні відомості вони приховали, й неправомірно отримали бюджетні кошти, то саме їм і належить повернути ці кошти до бюджету в повному обсязі: добровільно або примусово", - резюмує Наталія Зотова.