Як відомо, уряд став масово призначати субсидії закарпатцям після серйозного підняття цін на ряд комунальних послуг. По ідеї, це мало допомогти населенню краще справлятися з новим фінансовим тягарем. Саме тому ми вирішили подивитися, що ж з цього вийшло на практиці.
За основу взяли період з жовтня 2014 року, адже десь у такий час люди задумуються, що скоро зима і варто подбати про субсидії. І завершили врешті жовтнем цього року, за який ГУС в Закарпатській області вже підсумував інформацію.
На першому графіку ми бачимо, як закарпатці зверталися за субсидіями і як зростала загальна кількість домогосподарств, які ці субсидії отримували. Пожвавлення інтересу бачимо з травня 2015 року, коли, власне і стартувала кампанія масових субсидій, а також у традиційний осінній період. Загалом же графік показує серйозну тенденцію росту. Нагадаємо, за останніми даними вже 30% домогосподарств краю отримують цей вид державної допомоги.
На другому графіку, ми намагалися власне з’ясувати, чи вплинула така масова виплата субсидій на компослуги на рівень їх оплати. Відповідь неоднозначна. У той час, як ми бачимо стабільний ріст кількості отримувачів компослуг, сама оплата є дуже нерівномірною і тут складно простежити якусь тенденцію. Варто додати, що подібно змінюється і середній розмір субсидій.
Тенденція загалом свідчить, що люди починають краще платити компослуги і навіть погашати борги після Нового Року, однак далі платять менше. І загалом у більшій кількості періодів рівня 100% оплати наш графік не сягає.
Цілком імовірно, втім, що без призначення субсидій ми би бачили картину іще гіршу.