Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Історія про важкі будні ужгородських маршрутчиків та їх пасажирів (ФОТО)

17 березня 2017 р., 18:20

Журналісти взялися за висвітлення

Важливої і наболілої теми.

{g}

0312.ua провів ревізію 4-ох випадкових «маршруток», поспілкувався з їх водіями та дізнався у пасажирів, що саме їх не влаштовує у міських пасажирських перевезеннях.

БЕЗ НЕПОРОЗУМІННЯ НЕ ОБІЙШЛОСЬ


Для ревізії обираємо маршрут №10 – мікрорайони «Горяни» - «Нова Лінія». Зважаючи на те, що це один з найдовших маршрутів міста і чимало читачів 0312.ua звертались до редакції із проханнями підняти проблеми саме його автобусів, досліджуємо поки тільки його.

У «десятку-пазик» сідаємо біля «України» і їдемо на кінцеву. Дочекавшись, поки усі пасажири покинуть салон автобусу, підходимо до водія, представляємось і показуємо посвідчення. Сказавши про мету свого візиту, у відповідь отримуємо категоричну неготовність до співпраці: «Вийдіть» - каже водій – Не бачите, я по телефону говорю!»

Оскільки водій, який працює на 10-ому маршруті, відмовився від спільної ревізії його «маршрутки», редакція 0312.ua звернулась до міськради за роз’ясненням. Через годину отримали телефонний дзвінок від начальника транспортного відділу Петра Бобика: «З водієм поговорили. Він просто боявся без керівництва…»

Щоб не було подібних «збоїв» на інших маршрутах, даємо міськраді, а заодно і підзвітним їй перевізникам часу до завтра. Разом з цим сподіваємося, що вони підготуються.

«ЧОТИРИ СВІТИ» ТА МІКЛОШ З ВІННИКОМ

Наступного дня, знову починаємо з 10-ого маршруту. Отож, середа 15 березня 2017 року, зупинка «маршруток» біля гіпермаркету «Нова лінія». Полудень. На зупинці – три «Рути» і «Пазик». У своїй «Руті» із віником у руках порається кремезний етнічний угорець Міклош.

Поки він замітає, перевіряємо сусідній «ПАЗик». Це той момент, коли авто віджило свій вік. Хоч водій і справді доглядає за ним, недоліки, набуті пробігом«маршрутки», не приховати. Фото це яскраво підтверджують.

РЖАВІ ДВЕРІ ЗЕЛЕНОЇ «РУТИ»

На черзі зелена «Рута», якою кермує Міклош. Чоловік тільки підмів у салоні. Каже, не винуватий, що на підлозі не дуже чисто, оскільки фізично не встигає прибирати за пасажирами.

Сам салон маршрутки у задовільному стані. Однак, насторожує те, що авто почало ззовні гнити.

Підходимо до Міклоша поспілкуватись. Чоловік уже три роки працює на 10-ому маршруті.

«Завжди перед виїздом на роботу перевіряю «маршрутку», чи все справно. Краще зразу побачити проблему, аніж потім серед дороги із нею боротись – говорить чоловік – Звичайно, інколи бувають конфлікти із пасажирами".

"Це особливо стосується тих, хто у нетверезому стані заходить у маршрутку. Важко з такими порозумітись. З власного досвіду знаю, що краще промовчати, аніж встрявати у незрозуміло що. Стосовно зарплати, то хотілося б звичайно працювати на кращих умовах…»

ВОДІЙ «МАРШРУТКИ», ЯКИЙ БИ НЕ СІВ У АВТОБУСИ ДЕЯКИХ СВОЇХ КОЛЕГ

«Рута» пана Олега виглядає чи не найбільш доглянутою. За словами самого водія, упродовж робочого дня у перервах між рейсами старається поприбирати, адже неприємно керувати авто, у якому брудно. Проте, у маршрутки є недоліки, на які водій не в змозі вплинути. Хіба за власний кошт. Більше – у фото.

Спілкуємося із паном Олегом.


«Подобається у цій професії те, що взимку у теплому «катаєшся». Не подобається те, що люди дуже по-різному ставляться до нашої роботи – ділиться враженнями чоловік - Я вже працюю 6 років і зрозумів, що більшість людей зовсім не цінують нашу роботу. Звичайно, є й ті, які поважають, які завжди подякують, ставляться до водія, як до нормальної людини. А є такі, які лише зверхньо показують нам «якусь там книжечку»".

"Я стараюсь доглядати за своїм авто. Двічі-тричі на день підмітаю у салоні, мию авто, коли є можливість. Якби ще пасажири відповідно ставились: не смітили, не викидали різні папірці, пляшечки. Звичайно, є такі у нас маршрутки, яких би не мало бути. Але тут також багато що залежить від водіїв. Є такі водії, яким все одно, як виглядає їх «маршрутка». Є «маршрутки», у які я б навіть не сів».

ТИБЕРІЙ І «ХАБАР» ЖУРНАЛІСТУ

«Маршрутник» Тиберій найбільш досвідчений серед опитаних нами його колег. Працює водієм уже 7 років. Тож логічно, що й керує найбільш новою «Рутою» серед тих, які ми перевірили. Тут – і до водія мінімум претензій, і до стану самого авто. Не без погрішностей, але для ужгородських маршруток – це дрібниця. Словом, дивіться фото.

«Е-е (зневірено –авт.)… Нічого нас не влаштовує – розпочинає Тиберій – Ви подивіться на дороги. Як на них можна їздити? Я не відчуваю ніяких покращень з того часу, як міськрада щось там мала компенсувати перевізникам. Пасажири дуже погано ставляться до «маршрутки». Кожну годину є якісь випадки, конфлікти. 90 % людей із посвідченнями. Посвідчення різних видів. Мені 62-ий рік іде, а я ще таких не бачив. І ні разу ми не бачили, щоб хтось з нами їздив і перевіряв ці посвідчення».

Повертаємося до редакції на «десятці» пана Тиберія. Однак, за проїзд чоловік грошей не взяв. Каже: «Заспокойтеся».

«ЩОБ МОЛОДІ ПОТРФЕЛЬ ЗНІМАЛИ, КОДИ ЗАХОДЯТЬ У «МАРУШРУТКУ»!

Найкращими, однак не завжди об’єктивними, критиками громадського транспорту є пасажири. Зустрічаємо школяра та пенсіонерку.

«Я їжджу безоплатно, так що немає сенсу скаржитись – говорить школяр Максим – Мені ще не траплялись водії, які б вигнали або ж були чимось незадоволеними. Показую посвідчення, заходжу у салон і завжди стараюсь поступитись місцем пенсіонерам або тим, кому стояти важко».

Пані Інна майже щодня користується послугами громадського транспорту. Каже, це найбільш економно, але не завжди комфортно.

«Їжджу за посвідченням. Звичайно, водії цим незадоволені, адже це, напевно, б’є по їхній кишені. Але щоб прямо висловлювали невдоволення – то такого не було. Із власних спостережень можу сказати, що більшість ужгородських «маршруток», як мінімум, потребують косметичного ремонту. А ще хотіла б звернутись до молоді, щоб з порозумінням ставились до людей, яким важко стояти. І щоб портфель знімали, коли заходять у маршрутку!».

P.S: Цей репортаж не відображає всіх проблем пасажирського транспорту в Ужгороді. Поки що керівництву мерії та перевізникам вдається балансувати між докорами «стоячих» у «маршрутках» та «невеличким невдоволенням» пільговиків. Однак, як видно з ревізії, не всі «маршрутки» в Ужгороді заслуговують на звання громадського транспорту. Частину автобусів обов’язково потрібно міняти. Поки не прийшло літо…










Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: [email protected]
Розробка сайту: Victor Papp