23 травня 2017 року, законопроект № 6437 “Про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг” за основу і в цілому підтримали 297 народних депутатів.
Читайте також: Освітяни, батьки та громадські організації Рівненщини обговорили впровадження інклюзіїУ законі “Про освіту” планують прописати право на освіту для дітей з інвалідністю в усіх навчальних закладах, в тому числі безкоштовну у державних і комунальних закладах.
Документ передбачає, що право дітей на освіту передбачає різні форми навчання – зокрема дистанційну та індивідуальну. Щодо мови освіти, дітям з особливими потребами мають викладати найбільш доступною – зокрема за допомогою жестової мови чи шрифту Брайля.
Читайте також: Інтернати для дітей з особливими потребами не скасовуватимуть, поки інклюзія не стане якісною та доступноюЗаконом врегулювано питання доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг у навчальних закладах, зокрема:
закріплено право на освіту осіб з особливими освітніми потребами і надано їм можливість отримувати освіту в усіх навчальних закладах, у тому числі безоплатно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від “встановлення інвалідності”;запроваджується дистанційна та індивідуальна форми навчання;визначено поняття “особа з особливими освітніми потребами”, “інклюзивне навчання”;надано можливість особам з особливими освітніми потребами отримати психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу, створено для таких осіб інклюзивні та спеціальні групи (класи) у загальноосвітніх навчальних закладах.Законом передбачено забезпечення учнів з особливими освітніми потребами доставки до місць навчання шкільними автобусами, пристосованими для перевезення дітей, які пересуваються на кріслах колісних.
Для здобуття загальної середньої освіти створюються вечірні (змінні) школи, інклюзивні та/або спеціальні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами, а також класи, групи з очною, заочною, дистанційною формами навчання при загальноосвітніх школах.
Загальноосвітні навчальні заклади на підставі письмового звернення особи з особливими освітніми потребами, її батьків чи законних представників утворюють інклюзивні та/або спеціальні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Професійна підготовка або перепідготовка осіб з особливими освітніми потребами у професійно-технічних навчальних закладах здійснюється за рахунок бюджетних коштів у межах обсягу державного замовлення з урахуванням медичних показань і протипоказань для подальшої трудової діяльності.
Відповідні зміни внесено до Закону України “Про освіту”.