Міністерство інфраструктури хоче залучати для будівництва доріг в Україні кредити нацбанків інших країн.
Як повідомляє прес-служба міністерства інфраструктури, відповідний законопроект вже внесений до Верховної Ради.
«Цей законопроект повинен легалізувати процедуру можливого отримання кредиту в національних банках різних країн. Наприклад, наявність такого правового механізму дозволить нам побудувати дорогу Берегово – Мукачево, яка з’єднує автобан на території Угорщини з дорогою Київ – Чоп і замикає транспортний коридор, підписавши міждержавну угоду на кредит в розмір 60 млн євро », – вважає перший заступник міністра інфраструктури Олександр Малін.
Водночас гроші чиновники планують брати у банків Китаю та інших країн. Кредити вважають за доцільне пустити на дороги, бо останні можуть принести дохід вже найближчим часом. А стратегічні проекти продовжать фінансувати за допомогою міжнародних фінансових організацій.
Мова взагалі йде про законопроект № 4013а від 04.06.2014 «Про особливості здійснення закупівель в сфері забезпечення будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг». Основна ідея документа в тому, щоб вивести дорожню сферу з-під дії закону «Про вчинення державних закупівель». Це врешті має полегшити складну процедуру здійснення закупівель.
Нагадаємо, у бюджеті України на 2014 рік на дорожню сферу виділено близько 15 млрд грн. Але більше половини цих грошей (9 млрд гривень) піде на обслуговування вже існуючих кредитів. Ще 2,4 млрд розділять між місцевими бюджетами, які пустять їх на обслуговування доріг місцевого значення. На дороги державного значення буде витрачено 3,6 млрд гривень.