На Закарпатті.
Радує, що в нашій області, попри труднощі в сучасному культурницькому просторі, продовжує ефективно діяти, змінювати життя на ліпше Спілка фотохудожників Закарпаття.
Підтверджує це те, що наразі вони проводять уже соту свою виставку, більшість із яких мала не лише крайовий, але й всеукраїнський, міжнародний резонанс. Ювілейна за числом презентація творчості ще продовжується на другому поверсі обласної державної адміністрації і називається «Закарпаття — край древності і краси». Проводиться під егідою управління культури ОДА та Спілки фотохудожників Закарпаття, очільником якої є Володимир Ньорба. На цій презентації вибраних світлин з останньої творчості демонструвалися роботи і названого лідера, і інших — Івана Буркала, Степана Полянського, Ярослава Макара, Юрія Туряниці, Ярослава Дуленка, Василя Фіцколинця, Леоніда Закревського, Олега Ільчина.
Приязно і ефектно дивляться на нас із робіт розкішний струмок Ю. Туряниці, коник на тлі осені В.Фіцколинця, закарпатська хатка в присмерку Л.Закревського, незвичний ракурс Мукачева із замком у центрі світлини Я.Макара. І в останнього, до речі, є «свій» чудовий коник на полонині. Незрівнянний Іван Буркало по-новому демонструє замок Перені у Виноградові. Просто потрясає видовищна симфонія дерев і світла Василя Фіцколинця.
Заступник голови ОДА Володимир Колесніков при відкритті нагородив почесними грамотами адміністрації Андрія Світонинця, Олега Ільчина, Івана Буркала, Василя Фіцколинця.
«Радісно, що є такі обдаровані люди, котрі несуть красу нашим нащадкам і сучасникам», — прокоментував культурницьку подію педагог вищої школи, фольклорист і письменник Юрій Туряниця, котрий був присутнім на виставці серед почесних гостей.
Треба сказати, що Спілка фотохудожників Закарпаття торує перспективний шлях зближення всіх творчих спілок нашого краю стирання між ними непорозумінь, викликаних невтоленним людським «его». Адже на речі треба дивитися реально. Що не може художник — те по силі фотохудожнику. А при взаємному розумінні — з’являться творчі знахідки, цілком вигідні і тим, і іншим.
А чому музиканти не запрошують на свої концерти майстрів фотографії системно і послідовно? Це б прислужилося пропаганді тієї ж музики серед молодого покоління.
До речі, Володимир Ньорба виставив не так давно сім великих робіт з Боржавських полонин у Кросно (Польща). Їх оцінили на одному рівні з роботами «чистих» художників. Настільки ж бо дзвеніла в них наскрізна струна образотворчого мистецтва.
Василь ЗУБАЧ