На розгляд депутатів облради вноситься проект рішення «Про затвердження Програми приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким здійснює Закарпатська обласна рада, на 2017р.».
Як зазначається в документі, програма приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким здійснює Закарпатська обласна рада розроблена на підставі чинного законодавства України.
Основною метою програми приватизації є підвищення соціально-економічної ефективності використання майна, створення конкурентного середовища та забезпечення надходження коштів від приватизації до обласного бюджету.
Приватизація об’єктів комунальної власності здійснюється з урахуванням наступних принципів:
- реалізація права територіальної громади володіти, користуватися і розпоряджатися на власний розсуд і у своїх інтересах майном, що їй належить;
- сприяння подальшому розвитку інфраструктури Закарпатської області шляхом збільшення частки приватних власників, які мають довгострокові інтереси у розвитку об'єкта, що приватизувався, здійснюють ефективне управління ним і сприяють створенню соціально орієнтованої ринкової економіки;
- приватизація об’єктів комунальної власності здійснюється пріоритетно конкурентними способами;
- забезпечення інформаційної відкритості та прозорості процесу приватизації.
Об’єктами приватизації можуть бути нежитлові приміщення цілісних майнових комплексів підприємств та їхні структурні підрозділи, передані в оренду, а також індивідуально визначене майно (інвентарні об’єкти).
Здійснення повноважень щодо організаційного забезпечення приватизації комунальної власності покладено на управління з питань забезпечення повноважень з питань управління об’єктами спільної власності виконавчого апарату Закарпатської облради. Управління здійснює підготовку об'єктів до приватизації, що включає: інвентаризацію майна, що підлягає приватизації і визначення умов його подальшого використання; виявлення комунального майна, що не підлягає приватизації, і визначення умов його подальшого використання; виявлення іншого комунального майна, що тимчасово не використовується, і розробка пропозицій щодо порядку його подальшого використання; виявлення й упорядкування об'єктів незавершеного будівництва і визначення умов їх подальшого використання.
При формуванні переліку об’єктів першочерговій приватизації підлягають: дрібні та малоліквідні об'єкти нерухомого майна (підвали,напівпідвальні приміщення та мансарди); об'єкти, подальше перебування яких у комунальній власності є економічно недоцільним та потребує додаткових витрат бюджетних коштів на їх утримання або розвиток; об'єкти незавершеного будівництва, що не можуть бути добудовані за рахунок бюджетних коштів, що підтверджується висновком профільних комісій відповідно до функціонального призначення цих будівель та висновком бюджетної комісії; збиткові і малоприбуткові комунальні підприємства під зобов'язання покупця щодо проведення фінансового оздоровлення таких об'єктів приватизації; високоліквідні об'єкти для забезпечення виконання бюджетних завдань; об’єкти, які використовуються не за призначенням або не функціонують більше ніж один рік.
Ініціатива щодо приватизації об’єктів комунальної власності може виходити як від управління, так і від юридичних чи фізичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до законодавства України.
Дана програма та перелік об’єктів, що підлягають приватизації, передаються до розгляду на сесії Закарпатської обласної ради.
Після прийняття на сесії Закарпатської обласної ради рішення про приватизацію об’єктів спільної власності територіальних громад області,Управління здійснює заходи щодо приватизації об’єктів відповідно до чинного законодавства України.
Означено також способи та порядок приватизації об’єктів комунальної власності та фінансове забезпечення програми приватизації на 2017 рік.
Сума коштів на компенсацію витрат, пов’язаних з виконанням Програми приватизації об’єктів комунальної власності, встановлюється рішенням Закарпатської обласної ради про місцевий бюджет на 2017 рік.
Кошти від реалізації об’єктів комунальної власності (нежитлових приміщень) надходять до обласного бюджету.
Прес-служба Закарпатської облради