Шквал емоцій щодо підвищення цін на маршрутки до 3 гривень все ще не вщух. Більшість ужгородців обурюється з нової вартості, деякі ентузіасти беруться вираховувати вартість самостійно, і в різних випадках виходить як на користь перевізників, так і споживачів.
Ужгород починають порівнювати зі Львовом та шукати відмінності, які могли б вплинути на тариф. Пропонуємо проаналізувати ситуацію на прикладі обласного центру Волинської області – Луцька. За площею, населенням, сусідством з ЄС тощо вони досить схожі з Ужгородом.
У Луцьку на початку квітня перевізники спробували натиснути на міську раду і вибити собі вартість проїзду 3-3,5 грн. Підприємці погрожували навіть не вийти на маршрути, проте мер Луцька Микола Романюк – чоловік із досвідом, на провокацію він не пішов. Маршрутки людей возили за колишні 1,5–2 гривні до 12 травня. Ціни, визначені перевізниками, визнали економічно необґрунтованими, але ціну таки підняли – до 2,5 гривень на більшість маршрутів, проїзд на коротких оцінили у 2 гривні, на найдовших – у 3. Цікаво, що більшість дорогих, тригривневих маршруток не користуюються правом на таку ціну, бо лучани, яким їхати недалеко, стали економити і відмовлятися від «дальніх» перевезень.
В таких автобусах задня частина без крісел, тобто створений майданчик для інвалідів
Словом, ціна проїзду в Луцьку нижча, а як щодо якості? Наприклад, із 2011 року маршрутки обладнані пандусами для інвалідів-візочників.
Всі автобуси – це великі машини, адже така вимога конкурсу для перевізників.
Найдешевші саме такі габаритні автобуси, ціна проїзду – 2 грн.
Вигляд салону таких великих маршрутокСпроба підприємця відійти від правил, які диктує міськрада, завершуються розірванням договору і оголошенням нового конкурсу.
Старих автобусів в Луцьку практично немає
Чому це стало можливим? По-перше, в автобусах видають квитки, на маршруті працюють контролери, які змушують безбілетників сплатити 20-кратну вартість проїзду.
Але найголовнішою перевагою є GPS-навігатори, які беруть підприємця «на гачок» повністю. Система дозволяє контролювати інтервал руху, графік, швидкість, час зупинки. Лучанам не раз доводиться чути, як до водія телефонує розгніваний власник і той незграбно пояснює, чому вже 15 хвилин стоїть біля ринку. А виглядає це ось так.
На сайт виводиться точне місце перебування та інформація про автобус
І найголовніше: якщо добре взятися за підприємців, вони починають дбати про людей самі. Так Луцьке ПП «АТП №1» з власної ініціативи вирішило встановити в маршрутках безкоштовний Wi-Fi, щоб залучати більше пасажирів.
У той час, як в Ужгороді головними визнали перевізників – і тому маємо те, що маємо.
7dniv.info