У всіх бували ситуації, коли потрібно швидко кудись дістатися, а міський транспорт в цьому не допоможе, саме для таких моментів було створено таксі. Служби таксі набули такої популярності, що навіть у найменших містечках можна надибати 5-6 фірм, що надають такого роду послуги. Виноградівцям у цьому аспекті надзвичайно пощастило, адже тут їх є щонайменше п’ять (можливо, й більше), але яка якість і за яку ціну?
Кожна із служб має свою «таксу», однак це не можна назвати тарифом, бо ніде не прописано конкретної суми за певну кількість кілометрів. Орієнтовні ціни на проїзд у виноградівських таксистів будуються за логікою відомою лише їм.
Нещодавно стала учасником досить неприємного інциденту в таксі. Замовивши собі машину до розважального комплексу «Чорна Гора» і проїхавши до центру села Теково, я віддала за проїзд 60 гривень. Сказати, що я була шокована, нічого не сказати. Скориставшись функцією прокладання маршрутів на карті Гугл, я визначила, що подолана відстань становила 4,5 – 5 км. Тож, за кожен кілометр дороги довелося заплатити 12 гривень. Коли я попросила водія таксі прокоментувати, за що я повинна віддати такі гроші, його відповідь була такою: «З центру до «Чорної гори» - 30 грн., а з "Чорної гори" до Текова – 20 грн. ну і плюс 10 грн. за те, що треба під’їхати до річки». Коли я сказала таксисту, що в Ужгороді за 9 км беруть 26 гривень, і байдуже, куди вони їдуть - до річки чи в гори - він усміхнувся і сказав: «Може вони на газі їздять або на повітрі!» Гроші я все ж віддала, але залишити питання про ціни закритим не змогла.
Щоб проаналізувати ситуацію, потрібно було зрівняти дані. Так, нещодавно перебуваючи в Ужгороді, їхала на таксі з м-ну Шахта до с. Сторожниця (приблизно 8 км), проїзд обійшовся в 30 грн. Просто в ужгородських таксистів (до яких теж претензій не менше), хоча б є тарифна сітка та лічильники. Для прикладу використаю тарифні ставки однієї зі служб ужгородського таксі, які дістала з їх профілю в соціальній мережі. Мінімальний тариф по місту:
2 км - 11 грн.
2,5 км - 12 грн.
3 км - 13 грн.
3,5 км - 14 грн.
4 км - 15 грн.
4,5 км - 16 грн. і т.д.
Проїзд за межами міста – 3 грн. за 1км.
Отже, в будь-якому випадку за цими цінами я віддала б не більше 20 гривень. Вся біда в тому, що авто виноградівських таксистів не оснащені лічильниками, за роки користування цим видом транспорту всього один раз стикалася з таксистом, який мав лічильник. Загалом сума, яку ви почуєте вкінці шляху, залежить від особистих якостей водія та вашої нахабності, щоб її знизити. Зазвичай таксисти їздять без розпізнавальних знаків на авто, приїжджають із запізненням від 10 до 30 хвилин, при цьому диспетчер не повідомляє ані про те, скільки Ви повинні почекати, ані про те, як розпізнати авто.
Не хочеться вдаватися в подробиці і називати конкретних перевізників, але є прохання до всіх: просто зверніть увагу на роботу свого персоналу. Бо часто такі ціни на проїзд – це просте бажання водія нажитися на пасажирах, про яке диспетчер та керівники підприємства навіть не знають. В кожному авто повинні бути 2 речі: лічильник і тарифи, які мають виднітися пасажиру здалеку. Тоді їздити стане комфортніше і зрозуміліше, а поки доведеться ходити пішки або їздити на велосипеді. Адже ані щоденний проїзд маршруткою, чи то ба на таксі середньостатистичний мешканець Виноградова дозволити собі не може.