До впровадження Нової української школи (НУШ) для початкової освіти, однак ентузіазм та бажання вчителів змінюватися викликає впевненість, що з часом освітня реформа обов’язково буде втілена в життя. Такий висновок можна зробити за підсумками семінару «Новації законодавства в сфері освіти.
Особливості надання освітніх послуг в умовах реформування», який відбувся вчора, 26 червня, в приміщення Закарпатського Центру розвитку місцевого самоврядування.
Захід пройшов за сприяння програми «U-LEAD з Європою».
У ході семінару радник з муніципальних послуг Павло Рябоконь презентував всебічний аналіз нового Закону про освіту. Зокрема, він звернув увагу учасників на статті закону про управлінську та фінансову автономію освітніх закладів, ключові зміни у підході до навчання учнів, інклюзивну освіту, можливість школярів складати собі навчальний план.
Заступник директора Ужгородської ЗОШ №8 Ольга Урста, яка в попередньому навчальному році брала участь в освітньому експерименті впровадження Нової української школи для двох перших класів, поділилася досвідом школи у створенні освітнього простору, який передбачає новий Закон про освіту. До прикладу, за новими вимогами навчальний клас повинен бути розділений на 7 зон – навчальну, зону відкриттів, зону новин та інші. В приміщеннях радянської забудови реалізувати таке виявилося непростим завданням. Зрештою, у ЗОШ №8 вибрали найнеобхідніші зони і створили в класі їх стільки, скільки дозволив розмір приміщення.
Пані Ольга визнала, що перший навчальний рік за новою програмою видався доволі непростим. В першу чергу для класних керівників експериментальних класів. Зрештою, це було очікувано. Але потішило, що батьки сприйняли нову форму навчання для своїх дітей з величезним ентузіазмом. Перед стартом навчального року їх попередили, що класи братимуть участь у експерименті і, якщо хтось проти, може перевести свою дитину до класу з традиційною формою навчання. Не відмовилися жодні батьки. Більше того, коли батьки першачків з інших класів дізналися про експеримент, багато хто з них звертався до керівництва школи з проханням перевести їх дітей в експериментальні.
Ольга Юрик, сертифікований тренер по Новій українській школі МОН України, представила учасникам семінару концепцію Школи. Вона озвучила основні відмінності нової системи освіти від старої та презентувала дослідження провідних педагогів, які доводять перевагу такої системи освіти.
Ознайомлення з НУШ продовжилося безпосередньо в експериментальних класах ЗОШ №8, де Ольга Юрик презентувала декілька інтегрованих вправ із серії «Я пізнаю світ». Учасники також ознайомилися з методами ведення уроків за новою системою.
З 1 вересня Нова українська школа починає реалізовуватися у всіх перших класах України, тому учасники навчання, вчителі початкових класів, директори, представники управлінь та відділів освіти об’єднаних територіальних громад, зацікавлено вивчали досвід ЗОШ №8, щоб перейняти його при підготовці класів в своїх школах та старту роботи з першачками з 1 вересня.
На завершення навчання Ольга Урста та Ольга Юрик подарували учасникам методичну літературу МОН України стосовно організації освітніх просторів та навчального процесу.
Закарпатський Центр розвитку місцевого самоврядування