Цього року керівництво університету розпочало активну
Кандидатів на поїздку виявилося понад сотню, з них пощастило 44-м. Основна вимога у відборі – середній навчальний бал – не менше 4-х. Студенти 1–3 курсів відвідуватимуть заняття протягом чотирьох місяців. Відтак продемонструють свої знання при складанні іспитів спочатку в Поморській академії, а потім – в УжНУ. Рідний виш при цьому зобов’язаний видавати стипендію й надалі. Своєю чергою, польська сторона серйозно сприяє українським студентам: фінансує візову підтримку, проживання (умови в гуртожитку на високому рівні), влаштовує безплатні курси з польської мови під час навчання в академії.
Програма передбачає різноманітні можливості професійного розвитку. «Частина дисциплін є подібними до тих, які читаються і в нас. Вони можуть бути зарахованими замість тих заліків чи іспитів, котрі студенти повинні складати тут. Інша частина предметів нова. Власне, в цьому і зміст навчання, щоб студенти опанували те, чого немає в програмі УжНУ, збагатилися досвідом. Все, що стосується технічних проблем, питань стосовно навчання, вибору дисциплін, проживання, то є відповідні люди, котрі опікуватимуться нашими студентами. Ну і я весь час триматиму руку на пульсі як координатор від університету», – розповідає ініціатор обміну в.о. проректора з науково-педагогічної роботи Ігор Король.
Оскільки навчання відбувається польською, студенти відвідують курси та опановують мову. А вже у вересні готуються до знайомства з новими людьми, красивим містом і Поморською академією. «Заяву я подав в останній день, бо не був достатньо поінформованим. Спочатку очікував від обміну можливості отримати подвійний диплом. Їхня система освіти трохи відрізняється від нашої. Там, щоб отримати диплом магістра, потрібно провчитися два роки, у нас – один. Цим я й хотів би скористатися в майбутньому. Протягом навчання за кордоном планую паралельно працювати. Гнучкий графік прийде на допомогу. Наприклад, якщо в нас для навчання відведено близько 15 годин, то в академії – 10, при цьому можна вибрати й день відвідування того чи іншого заняття. Чи хочу я продовжити навчання в Польщі після пробного семестру? Час покаже, як саме складуться обставини», – ознайомлює зі своїми планами другокурсник математичного факультету Іван Лях.
«Для мене буде цікаво побачити, як там проходить навчання, дізнатися про особливості викладання, яке дуже імпонує. У майбутньому хочу стати вчителькою математики. Думаю, що зможу порівняти навчальні заклади і здобути досвід, котрий допоможе збагатити свої знання й навички з улюбленої дисципліни», – запевняє студентка 2-го курсу математичного факультету Оксана Червеняк.
До речі, договір був підписаний у червні. Ця співпраця не є тривалою, але початок свідчить про її успішний старт. За словами організаторів, планується розширити рамки співпраці, а також включити до програми фізичний факультет. Крім того, з Польщі також є охочі навчатися в закарпатському виші. Тож переговори триватимуть, а процес удосконалюватиметься.
До того ж з Ужгородським університетом підписано десятки договорів. Всі вони різнопланові, періодично оновлюються. З кожним ВНЗ своя специфіка співпраці: з одними – в науковому плані, з іншими – на рівні обміну студентами для практики чи навчання.
Медіацентр УжНУ
Ярослава Бенца, Яна Тегза, студентки відділення журналістики