В Ужгородському прес-клубі відбулася презентація серії соціальних роликів, спрямованих на привернення уваги закарпатців до проблеми торгівлі людьми, створених в рамках проекту ЗГЖО «Веста» « Інформаційна кампанія «Не продавай себе!», який реалізується за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
У рамках презентації Інна Сабадош, голова ЗГЖО «Веста» розповіла, що інформаційно-освітній проект «Не продавай себе!» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні реалізується в області з 1 червня 2014 року ЗГЖДО «Веста» у партнерстві з Ужгородським прес-клубом.
«Проект спрямований на попередження такого явища як торгівля людьми через поширення інформації стосовно ризиків для українців, які прагнуть кращого життя, і тих наслідків, які українці отримують, потрапивши у неприємності та зазнавши різних видів експлуатації, - каже Інна Сабадош. - Друге завдання проекту - подолання стереотипів у населення по відношенню до тих людей, які стали жертвами торгівлі людьми. За час роботи проекту, виготовлено достатньо інформаційних матеріалів, розміщено білборди та сітілайти, створено групи у соцмережах, де надана основна інформація з попередження громадян та подано всі контакти, куди звертатися для консультування. Достовірна інформація зменшить ризик і зможе забезпечити захист кожної особи. Адже Україна виступає і країною транзиту, і країною походження, і країною призначення для торгівців людьми. А також за останні роки збільшилась кількість потерпілих у рамках самої країни».
За словами Інни Сабадош, на сьогодні сучасне рабство – це і трудова, і сексуальна експлуатація, і примус до жебракування і дітей, людей похилого віку, інвалідів, торгівля органами, втягнення людей у злочинну діяльність тощо. Вербувальники, злочинці удосконалюють методи, за якими можна використати, продати людину, використати її здоров’я та силу.
«Такі злочини довести дуже важко, - каже Інна Сабадош. - І постраждалі від торгівлі людьми, як правило, залишаються на одинці. Часто найближчі рідні, сім’я відвертаються від таких людей. На сьогодні в Україні існує багато організацій, установ, які надають допомогу таким людям. Але злочин краще попередити, ніж потім ліквідовувати його наслідки, тому важливою є інформаційно-освітня складова».
У рамках проекту знімальна група спільно з експертами з ЗГЖО «Веста» підготували три соціальні ролики за різною тематикою (трудова експлуатація, змішана трудова та сексуальна), дитяче жебрацтво). На черзі ще одне соціальне відео, презентацію якого готують у вересні.
«Нелегко було входити у цю тематику, - розповіла Марічка Черничко, журналістка, автор, режисер роликів. - Я багато переглянула фільмів, які вже були зроблені до нас. Коли розумієш, що ці історії невигадані, дуже важко. Це найскладніший етап - передати той стан, в який потрапляють люди. Ми, звісно, не можемо в коротких роликах повністю розкрити проблему. Спочатку не зрозуміло, хто такі постраждалі. Але, коли читаєш про 120 тис.українців, які з 1991 року постраждали від торгівлі людьми, починаєш розуміти глобальність цього явища».
У всіх відео використали дзеркало, як символ іншої реальності. «Тільки ми можемо дізнатися наперед, що станеться з «героями» цих історій. Вони, на жаль, не знають, що потраплять у зовсім інший світ», - коментує Марічка Черничко. Один з головних героїв Олександром Сабо побував на знімальному майданчику у ролі «жертви». «Намагався передати максимально реально, те, що можуть переживати ці люди», - каже хлопець і зауважує, що до зйомок не дуже перевіряв би пропозиції про роботу з високою оплатою за кордоном чи в інших регіонах України (підставні фірми пропонують від 2 до 3 тис.доларів та хороші умови), тепер на такі пропозиції не пішов би нізащо.
Проект реалізується за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.