Автомобілі подорожчають. Парламент проголосував за нові ставки акцизу. Тепер базова ставка збору 50-150 євро. Але чим старше авто, і чим більший об’єм його двигунів, тим значення акцизу буде більше. Однак, крім акцизу, автомобіль береться ще й ввізним митом, і ПДВ.
Що змінилося?Розмитнення і нових, і старих машин стане дорожче в середньому на 450 євро.
Раніше акцизи розраховувалися по складним таблицями зі ставками на кожен кубічний сантиметр об’єму двигуна. Чим більше двигун, тим більше була ставка. Тепер всього чотири ставки, і вони діють і для нових, і для старих авто. До цього закон забороняв імпортувати автомобілі, випущені раніше 2010 року – вони не відповідають екостандарти Євро-5. Стандарт скасували, і замість нього незабаром повернуть обов’язковий техогляд.
Новий акциз розраховується за формулою:
Ставка = Ставка базова × Коефіцієнт двигуна × вік двигуна
Базова ставка – це ставка податку в євро за одну машину. Якщо у автомобіля двигун об’ємом до 3000 см куб., Ставка буде 50 євро. Більш – 100 євро.
Дизельні машини обійдуться дорожче. Ставка для авто з двигуном об’ємом до 3500 см куб – 75 євро. Більш – 150 євро.
Коефіцієнт двигуна – це об’єм циліндрів, розділений на 1000. Якщо обсяг 2000 куб. см, то коефіцієнт – 2.
Коефіцієнт віку – число років з року, наступного після року виробництва транспорту. Для нових автомобілів ставка – 1. Для машин старше, відповідно, 2 і більше. Для всіх машин старше 15 років коефіцієнт дорівнює 15.
Акциз на електромобілі – в залежності від потужності двигуна, з розрахунку 1 євро за 1 кВт.
На гібриди – 100 євро, незалежно від його віку.
Після того як президент підпише закон, до зниженої ставки буде застосовуватися додаткова знижка 50% наступні три місяці на розмитнення авто для особистого користування. Тобто, автодилери не зможуть нею скористатися.
Наприклад, раніше акциз на нове авто з об’ємом 2000 куб. см був 534 євро – кожен кубічний сантиметр множився на 0,267 євро. Тепер акциз на цю машину 100 євро. А акциз старої машини з такими ж параметрами, але 2008 року випуску, сьогодні становитиме 1000 евро, хоча раніше її не можна було розмитнити.
Разом з тим, нові акцизи великі, якщо порівнювати з пільговими ставками, які парламент прийняв в 2016 році. Вони діють для б / у авто, які відповідають екостандарти Євро-5. Візьмемо ту ж машину, але 2010 року випуску: за пільговими ставками 2016- го року акциз становив би 126 євро, за прийнятими – 800.
Однак акциз далеко не найбільш значимий за своєю величиною збір, який треба заплатити при в’їзді в Україну. Машина ще обкладається ввізним митом і ПДВ.
Скільки тепер треба заплатити за розмитнення
При розмитненні автомобіля треба заплатити три основні збори в бюджет.
Ввізне мито. Воно становить 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%.
Акцизний збір. Його ставка залежить від типу і об’єму двигуна, палива, яким він заправляється, і віку.
ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору і ввізного мита.
В середньому при оформленні машини доведеться заплатити на 450 євро більше.
Скільки буде коштувати розмитнення з новими акцизами, можна підрахувати за наступним посиланням в онлайн-калькуляторі “Сегодня”. Втім, він не враховує вартість розмитнення електромобілів, оскільки для них діють нульові податки.
Отже, за скільки можна розмитнити нове авто?
У Польщі новий Nissan New Micra коштує 11 000 євро. Об’єм двигуна машини – 998 куб. см.
Мито складе 11000 × 6,3% = 693 євро.
Акциз: 50 × (998 ÷ 100) × 1 = 499 євро. Хоча за старими ставками акциз на нове авто обійшлося б в 102 євро.
ПДВ: (11000 + 499 + 693) × 0,2 = 2438 євро
В результаті розмитнити Nissan New Micra обійдеться в 693 + 499 + 2438 = 3630 євро. Це на 476 євро дорожче, ніж було.
Купити або продати, якому п’ять років, теж подорожчає. Автомобіль 2011 року з об’ємом двигуна 1500 куб. см коштує 7800 євро. Обсяг бензинового двигуна – тисячі триста шістьдесят дві куб. см.
Мито складе: 7800 × 7,3% = 569 євро.
Акциз за новими ставками: 50 × 1,362 × 7 = 476 євро. За діючими ставками на цей автомобіль ще до кінця 2018 го діє пільговий акциз, і він би склав 85 євро.
ПДВ: (7800 + 569 + 476) × 0,2 = тисяча сімсот шістьдесят-дев’ять.
Разом повна вартість розмитнення обійдеться в 1769 + 476 + 569 = 2814 євро. Це на 465 євро дорожче, ніж було.
Ще один приклад. 15-річний Mercedes-Benz C-Class W203 в Польщі коштує 4600 євро. Об’єм двигуна +1796 куб. см, паливо – бензин.
Ввізне мито на нього складе 4600 × 5% = 230 євро.
Акциз за новими ставками: 50 × 1,796 × 15 = 1374 євро. Перші три місяці після того, як закон набуде чинності, акциз буде 690 євро. Такий автомобіль до прийняття законів розмитнити не можна було, але якщо ми застосуємо діючі пільгові ставки, отримаємо акциз 480 євро. По не пільговим – 4384 євро.
ПДВ складе 1240 євро. Всього треба заплатити 2844 євро – це більше половини вартості машини.
У порівнянні з діючими ставками акцизу, вартість розмитнення виросте, за розрахунками видання, більш ніж на 450 євро, як для нових машин, так і для старих. Плюс в тому, що можна ввезти авто будь-якого віку, розмитнити і легально їздити по Україні.
Для тих, хто не захоче платити податки, депутати посилили заходи покарання. Так, штрафи підняли до 170 тис. грн з конфіскацією авто. Штрафувати будуть заочно.
Фіскальники самі надішлють штраф на адресу реєстрації протягом трьох днів після закінчення терміну перебування в Україні. Податківці також відразу повідомлять про порушення в поліцію. Також поліція тепер автоматично отримуватиме інформацію про всі авто на іноземних номерах. Правоохоронці зможуть зупиняти машини і перевіряти терміни їх знаходження в Україні.