Виховання це своєрідний, специфічний та складний процес, який вимагає витрачення багатьох ресурсів. Сімейне виховання – взаємодія батьків з дітьми, яка ґрунтується на родинній інтимно-емоційній близькості, любові, турботі, повазі і захищеності дитини і сприяє створенню сприятливих умов для задоволення потреб у повноцінному розвитку і саморозвитку особистості дитини.
Для надання підтримки у такому складному процесі, як виховання Закарпатським обласним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді було організовано та проведено навчання для прийомних батьків та батьків-вихователів з метою підвищення їх виховного потенціалу у формі Літньої школи.
Метою Літньої школи є створення середовища для відновлення власних життєвих сил та підвищення здатності прийомних батьків та батьків-вихователів забезпечувати належне функціонування прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, обговорення та оцінювання проблем, що виникають у житті дітей і батьків, шляхи їх вирішення, краще усвідомлення завдань, реалії та проблеми подальшої роботи, відпочити разом зі своїми дітьми та іншими сім’ями.
Одне з таких навчань пройшло 6-9 серпня 2014 року у формі Літньої школи в с. Синяк Мукачівського району. Взяло участь у Літній школі 46 учасників, а це – прийомні батьки, батьки-вихователі, прийомні діти, діти-вихованці та біологічні діти, які приїхали до с. Синяк, Мукачівського району із Берегівського, Виноградівського районів та міста Берегово.
Особливістю цієї Літньої школи було те, що прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу, які взяли участь у даному заході є носіями угорської мови. Для локалізації мовного бар’єру в ході проведення навчання для прийомних батьків та батьків-вихователів, дане навчання було організовано так, що весь навчальний матеріал викладали на угорській мові. Крім того, всі запрошені тренери, педагоги та волонтери, також володіли угорською мовою.
Для проведення соціальної роботи з учасниками Літньої школи Закарпатським обласним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді було залучено психологів, педагогів, медиків та інших спеціалістів різної кваліфікації. Під час навчання батьки змогли отримати як групові консультації так й індивідуальні зокрема щодо сучасних проблем підліткового віку та вирішення підліткових конфліктів; впливу сучасних новітніх технологій на формування та становлення особистості дитини; питання освіти та перспективи навчання дітей після закінчення школи; особливостей виховання; цінності сімейних стосунків; змін у нормативному законодавстві; питання позитивного вирішення ряду проблем із залученням мультидисциплінарної команди спеціалістів; типових помилки виховання; потреб дітей та шляхи їх задоволення; етапів психологічного розвитку дитини; особливості спілкування батьків та дітей; попередження емоційного вигорання у прийомних батьків; батьків-вихователів тощо.
Проведення такого роду навчання дає можливість його учасникам не тільки поглибити свої знання, але і відпочити, взяти участь у сімейних вечорницях, спартакіадах, запалити родинне вогнище. Змістовне дозвілля дітей та прийомних батьків сприяло покращенню взаємостосунків у їх сім’ях.
Закарпатський обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді