Відповідно до Порядку паралельно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова і безготівкова. Зокрема, пільги у безготівковій формі призначатимуться усім пільговикам в автоматизованому режимі, за прикладом безготівкового надання субсидій через Ощадбанк. Для цього Ощадбанк вестиме у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально. Ощадбанк здійснюватиме переказ коштів на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та Ощадбанком.
Пільги у готівковій формі призначатимуться усім бажаючим пільговикам на підставі особисто поданих заяв до управлінь соціального захисту населення за місцем реєстрації (проживання). Управління щомісяця до 25 числа формуватиме реєстри пільговиків для виплати пільг у готівковій формі і передаватиме до Мінсоцполітики. Міністерство, опрацювавши отримані реєстри, надсилатиме їх до Ощадбанку та переказуватиме зазначеному банку кошти для виплати монетизованих пільг.
Таким чином, кошти надходитимуть на особисті рахунки пільговиків, які зможуть зняти їх з власного рахунку.
Пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.
У разі отримання від управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг інформації про наявність простроченої понад місяць (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати послуг, сума якої перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, у пільговиків, які отримують пільгу у готівковій формі, виплата пільги з наступного місяця здійснюватиметься у безготівковій формі.
З метою автоматичного розрахунку пільг на оплату житлово-комунальних послуг та уникнення розбіжностей персональних даних, пільговикам необхідно надати до управлінь соціального захисту населення за місцем реєстрації (проживання) номери своїх мобільних телефонів, а також у разі зміни адреси місця реєстрації (проживання), або зміни складу сім’ї (одруження/розлучення/народження дитини) повідомити орган соціального захисту.