Модератором зустрічі виступив відомий закарпатський туризмознавець, професор УжНУ Федір Шандор.
Міський голова Богдан Андріїв, вітаючи присутніх, наголосив на тому, що сьогодні розпочалося святкування Дня Ужгорода та 100-ліття офіційної назви міста «Ужгород». «Просто чудова ідея – зібрати виробників різних продуктів з назвою нашого міста. Ці люди увіковічнили назву Ужгород у різних товарах і завдяки цьому про них чують по всій Україні і за кордоном», – відзначив Богдан Євстафійович.
Федір Шандор представив присутнім людей, вклад яких у популяризацію Ужгорода не лише по всій Україні, а й у світі величезний, це Валентин Штефаньо (торт «Ужгород»), Олександр Коваль (ігристе «Ужгород»), Володимир Гісем (коньяк «Ужгород»), Олексій Мегела (газета «Ужгорода») та Віктор Шостак (ансамбль «Ужгород»). «Кожен із них – жива легенда, – додав Федір Шандор. – Крім того, відзначу, що назва «Ужгород» чи «Ужгородський» нині зустрічається на багатьох товарах, продуктах, є марки, листівки, є галерея «Ужгород», суп і салат «Ужгородський»… Напевно, перераховувати можна довго!»
Відтак кожен із присутніх розповів про створені ними продукти під назвою «Ужгород». Віктор Шостак – керівник ансамблю «Ужгород» – нагадав, що очолюваний ним колектив, створений при Закарпатському обласному краєзнавчому музеї у 1985 році, мав назву «Троїсті музики». «Його кредо було і є до сьогодні одне – пропагування закарпатської народної музики, – розповів Віктор Шостак. – Із 1996 року за підтримки тодішнього директора готелю «Ужгород» колектив почав працювати під назвою «Ужгород». Займалися всупереч різним незгодам, попри скрутне економічне становище, навіть на горищі готелю, але займалися. І сьогодні наш колектив не тільки виступає, а й записує альбоми».
Директор Ужгородського коньячного заводу Володимир Гісем розповів, що історія коньяку з назвою міста над Ужем почалася з того моменту, коли було завершене будівництво продуктопроводу «Уренгой-Помари-Ужгород». «До цієї дати був випущений коньяк «Ужгород», який нині успішно представляє місто, починаючи від Аргентини і Чилі, Уругваю і Канади аж до Японських островів», – сказав Володимир Васильович.
Відомий ужгородський кондитер Валентин Штефаньо, презентуючи торт «Ужгород» та розповідаючи історію його створення, відзначив: «Я радий, що народився і живу в той час, коли сучасній назві нашого міста 100 років. Інші покоління можуть цьому тільки заздрити, ми можемо це запам’ятати».
Валентин додав, що зараз є кілька варіантів цього десерту, споживач має можливість обирати той, який до смаку. «Коли ж мене питають, чи довеземо до Києва, я кажу: «Ні, не довезете, зазвичай в Чопі він уже закінчується».
На думку Валентина Штефаньо, чим більше на слуху буде Ужгород, тим більше від цього виграватимуть усі ужгородці: «І я особисто вдячний місту, в якому живу, він створив мене як бренд, який в цьому місті існує та розвивається».
Ігристе під назвою «Ужгород» представив винороб Олександр Ковач: «У розпалі виноробний сезон, для мене вже 24-й, і я 24 раз поспіль маю нагоду виготовляти вино. 5 років пішло в мене на проби і помилки, поки в 2013 році вдалося зробити продукт, який би був збалансованим і достойним представити його на розсуд. Об’єми виробництва цього ігристого напою невеликі поки що, для збільшення потрібні значні ресурси. Наразі маємо змогу виготовляти всього 30-40 пляшок в місяць, це фактично все ручна робота. «Бренд «Ужгород» має звучати гордо, він має асоціюватися тільки з якістю!», – додав Олександр Ковач.
Представив єдину міську газету «Ужгород» її головний редактор Олексій Мегела: «Не настільки старий наш бренд, газеті виповнилося всього 20 років. Коли розробляли видання, то вирішили, що газета має бути суто ужгородська – для ужгородців і про ужгородців. Через газету пройшла велика кількість людей, вона мала злети і падіння. Так, останнім часом паперові видання взагалі втрачають популярність, але, незважаючи на це, газета «Ужгород» продовжує існувати, адже вона – єдина газета міста, іншої немає».
Прес-служба Ужгородської міської ради