В Україні цієї зими стартував другий сезон проєкту "Шкільне reality", який здійснюється за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Його ідея полягає у зйомках серіалу реальними учителями та учнями шкіл.Організатори шукали освітян, які люблять свою роботу, учнів та країну й хотіли розповісти про це всім. А також учнів, які мріяли зробити навчання веселішим та ще цікавішим. Загалом, для участі у “Шкільне reality 2” відібрали 50 команд зі всієї України. До цього списку потрапила й одна команда із Закарпаття. Йдеться про Ракошинську ЗОШ І-ІІІ ступенів, що в Мукачівському районі.
Можливіть брати участь у проєкті вони чесно вибороли і стали восьмими у відбірковому турі.
“Про конкурс я дізналася із Фейсбуку. Я працюю педагогом-організатором у школі. Оскільки конкурс видався мені цікавим, то запропонувала заступнику директора з виховної роботи взяти в ньому участь. Коли вона погодилася, розповіла про це учнівському самоврядуванню. У Ракошинській ЗОШ є шкільний президент – Олександра Лостик. Її ця ідея теж зацікавила”, – розповіла Катерина Спачинська. На початковому етапі, який проходив у жовтні-листопаді, учні мали зняти відео-презентацію своєї команди і продемонструвати, чому саме вони мають стати учасниками проєкту “Шкільне reality 2”.
“У цьому відео ми хотіли продемонструвати закарпатський колорит, показати принади нашого шкільного життя і переконати всіх, що навіть живучи у селі, можна бути стильними та креативними. І нам це вдалося, адже ми стали 8-ми зі 170 команд з усієї України. І потрапили у 50-ку. У відбірковому турі було багато шкіл із Закарпаття, але пройшли тільки ми”, – зазначила куратор проєкту Катерина Спачинська.Свою команду школярі назвали “Огинь”. До складу команди входять учні 9-11 класів – Бара Ангеліна, Яцина Вадим, Лостик Олександра, Бабіля Василь, Поляк Настя, Бойог Сергій, Пеца Анастасія, Леньовський Іван. Звісно, у реалізації задумів учнів підтримували і вчителі.
Отож, 50 команд працюють над розкриттям 10 тем. В рамках кожної теми є певний персонаж та сюжетна лінія, яку учасникам потрібно розвинути в процесі зйомок кожної серії. Теми, які потрібно розкрити учасникам у своїх серіалах:
“Інклюзія: однакове право на освіту та як навчатися в одному класі?”;
“Минуле в майбутньому: мистецтво очима школярів”;
“Локальні стартапи: маленькими кроками до великих змін”;
“Спорт: чвертьфінал або що на тебе очікує наприкінці гри”;
“Світ майбутнього: діджиталізація та вплив технологій”;
“Магія чисел: точні науки та STEM”;
“Психологія в освіті: відчувати – емпатувати. Роль одного дня”;
“Винахідництво: сила генія у створенні шедеврів”;
“Етнічні групи українців: різноманіття що єднає”;
“Філологія. Персонаж і реальність: як оживити книжку”.
Наступний етап – зняти серію серіалу на одну із 10 тем. Теми школи передають одне одному у вигляді естафети. Закарпатській команді “Огинь” дісталась тема “Психологія в освіті: відчувати – емпатувати. Роль одного дня”.
“Більшість зйомок проходили на карантині, тому були деякі складнощі із масовкою. Оскільки ми креативні, то знаходили вихід із будь-яких ситуацій. Наші маленькі ідеї ми разом перетворили у грандіозний сюжет”, – зазначили школярі з Мукачівщини.
Зараз учні борються за приз глядацьких симпатій. Для цього їм потрібно зібрати якнайбільше лайків на Ютуб-каналі проєкту. Діти дуже хочуть виграти професійну відео-техніку для школи, аби потім зробити канал, на якому показуватимуть шкільні новини.
Пропонуємо підтримати талановитих закарпатців і переглянути серію “Шкільного reality 2”, яку відзняла команда Ракошинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.