Сьогодні в Ужгороді голова Закарпатської ОДА Василь Губаль представив керівникам медичних закладів краю, начальникам районних та міських відділів охорони здоров’я
нового керівника медичної галузі Василя Скрипа.
Очільник області зазначив, що призначення Василя Скрипа позитивно сприйняла як громадськість, так і медична галузь загалом.
Спілкуючись з колегами очільник медичної галузі зосередив увагу колег на таких питаннях:
« - Не допустити заборгованості по заробітній платі. На сьогодні маємо по всіх районах області недофінансування по заробітній платі майже 20 млн. гривень. По індексації по обласних закладах ще майже 5 млн. гривень..
- Економія енергоресурсів. В першу чергу – газ. Звернути увагу на ліміти та розрахунки, ми не можемо допустити кредиторську заборгованість на кінець року.
- Гостро стоїть проблема з відсутністю вакцин для проведення щеплень за календарем. Найгостріше цей дефіцит відчули громадяни протягом останній двох місяців. Зокрема дуже гостро стоїть питання з вакциною БЦЖ, яка взагалі відсутня. Тому майже весь тягар, щодо вакцинації лягає на плечі родини.
Міністерство нас запевнило, що до кінця року проблему буде вирішено. Ситуація, що склалась, не залежить ані від області, ані від управління охорони здоров’я. Готовність до впровадження пілотного проекту по реформуванню охорони здоров’я. З 2011 року йде реформа у медичній галузі. У ній задіяні чотири пілотні регіони - Вінницька, Дніпропетровська, Донецька області та місто Київ. Однак, із об’єктивних на то причин, проект, що реалізовувався в Донецькій області – зупинений.
Відтак, до відповідних постанов Кабінету Міністрів України внесені зміни і замість Донецької пілотний проект буде реалізовано в Закарпатській області. І вже з наступного року ми будемо відпрацьовувати нові організаційні механізми функціонування галузі. Ми повинні бути готові до змін, як у фінансовому забезпеченні, так і в структурі управління охорони здоров’я області. Насамперед йдеться про створення комунальних підприємств на базі обласних медичних закладів.
Також ми повинні виробити уніфіковану, прозору та демократичну систему підбору та призначення начальників відділів охорони здоров’я в нашій області.
- Розроблення клінічних маршрутів пацієнта по кожній нозології. Ми з вами на порозі реорганізації галузі, біля 40 відсотків пацієнтів одразу починає лікування на 3-му рівні. В чому справа? Де наступність у наданні медичної допомоги між первинним, вторинним та третинним рівнями її надання? Чи повноцінно функціонують сьогодні центри первинної медико- санітарної допомоги та заклади вторинного рівня? Чому ми витрачаємо в обласних закладах величезні кошти на ті речі, які повинні робитися в районах?
- Структура галузі. Сьогодення вимагає зміни структури медичної галузі. Ми маємо багато напрацювань, впроваджень, купа „вивченого” та „заслуханого”. Але, якщо ми хочемо стати повноцінними учасниками пілотного проекту – першочерговим питанням постає завершення створення центрів ПМСД та запровадження механізму прикріплення населення до лікаря, що надає первинну медичну допомогу та його вільного вибору та заміни! Хочу нагадати, що з 1-го січня 2015 року фінансування первинного рівня надання медичної допомоги відбуватиметься виключно через центри ПМСД. Тому реорганізація АЗПСМ в структурні підрозділи центрів первинної медико-санітарної допомоги є нагальною.
- Створення на базі ФАПів амбулаторій. Це гарна річ, тому, що ми наближаємо лікарську допомогу до населення. У нас вже небагато залишилося таких ФАПів, але... у нас 15 % штатних одиниць первинної ланки не зайняті та оснащеність закладів ПМСД не відповідає вимогам табелю оснащення. І якщо, я сподіваюсь на це, у жовтні буде розподіл фахівців, що закінчили 6-й курс і ми кадрову ситуацію виправимо, то із матеріально-технічним оснащенням питання стоїть набагато гостріше. Окремо звертаюсь до начальників відділів охорони здоров’я: „шукайте мотивацію для молодого лікаря, щоб він залишався працювати на селі”. Без допомоги влади у цих питаннях нам не обійтися.
- Щодо другого рівня надання медичної допомоги. Потрібно створити госпітальні округи, які де-факто є в нас на папері і відпрацьовані. Разом з тим, я погоджуюсь з думкою, що створення госпітальних округів можливо тільки після проведення адміністративно-територіальної реформи. Завчасно – це тільки невиправдані розрахунки, проблеми та й зайві емоції.
- Щодо роботи колегії. На наступній колегії підбиваємо підсумки роботи галузі за 9-ть місяців та зосереджуємось на найгостріших проблемах. Також є два питання які мене і управління, як головного розпорядника коштів, дуже хвилюють. Це об’єктивна оцінка роботи реформованої вже в області служби екстреної медичної допомоги. Які за цей час винили першочергові проблеми та які шляхи їх вирішення. А також стратегія розвитку екстрокорпорального гемодіалізу в Зка обл. Першочерговість ця визначена затратами, які несе галузь.
І найголовніше. Будь-які структурні зміни в організації, ліквідації, реорганізації охорони здоров’я області повинні йти тільки після погодження з громадою. Ми не вправі робити правильні речі нишком. Проводити громадські слухання – мало. Громаду потрібно переконувати. Якщо ви декларуєте правильні речі і вас громада не підтримує – не робіть цього. Або ви погано пояснили і не переконали, або ще не час».