Роботи Тетяни Бартош – не тільки атрибут великодніх свят, а й справжній витвір мистецтва. Адже на випуклих формах яєць, за допомогою звичайнісінького леза, вона видряпує репродукції відомих картин та портрети знаних державних осіб, а також втілює власні творчі задуми.Сім’я Бартош проживає у замку Сент-Міклош, що у селищі Чинадійово Мукачівського району. Власне, там і знаходиться майстерня, а заразом і виставкова зала художниці. Своє захоплення жінка пов’язала із роботою: нині викладає образотворче мистецтво у спеціалізованій місцевій школі. А от писанкарством, пригадує, почала займатися ще з 1996 року. Проте перші спроби майстрині були невдалими, аби досягти очікуваного результату, їй довелося не один рік випробовувати різні техніки та вчитися на власних помилках.
«Зацікавила мене дряпанка, коли побачила, якого насиченого кольору можна досягти завдяки цибулевій лушпині. Це дає можливість «гратися» з відтінками, – каже пані Тетяна. – Коли вперше тримала лезо у руках, то з його допомогою не могла нанести на писанку навіть найпростіші декоративні елементи. Мене це десь зачепило, адже професійно вивчала графіку, а впоратися з яйцем не могла. Зрештою хотіла з’ясувати, чи вдасться відтворити на писанці книжковий малюнок. Відтак щоразу, долаючи нові труднощі, таки винайшла власну формулу успіху в цій справі.
Мій художній виріб уже давно запатентований, проте ще й досі продовжую відкривати нові секрети ремесла».Тетяна Бартош пояснює, що процес створення таких шедеврів довготривалий та кропіткий. Тут важлива кожна деталь: від вибору яйця до способу зберігання готового витвору. Так, часом майстрині доводиться тижнями підбирати основу для писанок, враховуючи розмір, форму, колір та навіть пористість яєчної шкаралупи.Пані Тетяна розповідає, що варить яйце у цибулевому лушпинні кілька годин, потім приступає до нанесення контурів, далі з кожним рухом леза відшліфовує найдрібніші деталі. Часом робота художниці псується, як то кажуть, на півдорозі, адже найменший невірний рух може зіпсувати весь малюнок. Окрім того, свої сюрпризи видає і «полотно» писанкарки.
Нині найвідомішими експонатами майстрині є репродукції картин Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаеля, Рембрандта, а також писанки з релігійними мотивами. Свого часу пані Тетяна видряпувала на писанках і портрети українських державних діячів. Образ Віктора Ющенка художниця увіковічила ще під час його президентства. Також працювала і над портретом Кличка, його довелося переробляти кілька разів. До слова, такі роботи обійшлися замовникам у 500 доларів.Нині Тетяна Бартош працює над авторськими роботами на вільні теми. Увіковічує на писанках квіти та різні природні мотиви. Каже, що легких малюнків не шукає, адже долати труднощі у творчості – найважливіше. Колись, пригадує, найважче їй далася «Мона Ліза» Леонардо да Вінчі, працювала над нею цілий місяць, проте навіть з цією надскладною роботою все ж впоралася.Дряпанки художниці зберігаються вже понад 10 років. Для цього створені спеціальні умови. Навіть підставки для яєць виготовляються ювелірами під замовлення, аби врахувати точний розмір витвору. Писанки майстриня робить не тільки перед Великоднем, а й упродовж року, коли є на те час. Останнє для пані Тетяни якраз найголовніше, адже натхнення, каже, має завжди.