Днями в Закарпатській ОДА за сприяння представництва Фонду Фрідріха Науманна відбувся цікавий семінар-тренінг на тему: «Вдосконалення діяльності центру надання адміністративних послуг».
Основною метою семінару стало вивчення кращих вітчизняних та зарубіжних практик щодо створення і організації діяльності центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), обмін досвідом, обговорення проблемних питань та шляхів їх вирішення.
«Нині питання функціонування ЦНАП є надзвичайно актуальним. Адже Центр надання адміністративних послуг – місце спілкування влади і громади міста, де можна отримати будь-яку інформацію, консультацію чи послугу з відповідними побутовими умовами, компетентним і приязним персоналом і мінімізує корупційні схеми», - наголосив голова ОДА Василь Губаль при відкритті семінару-тренінгу.
На сьогодні у краї функціонують 18 центрів надання адміністративних послуг, у тому числі: 5 міських, 13 районних. Практично всі громадяни є споживачами адміністративних послуг і від якості, комфортності надання таких послуг залежать стандарти життя людей та їх ставлення до влади.
Режим роботи Центрів зорієнтований виключно на потреби суб’єкта звернення: шість днів на тиждень, у тому числі у суботу, без обідньої перерви. Два дні на тиждень прийом громадян здійснюється до 20.00 години.
В ЦНАПах Закарпаття надаються послуги з реєстрації місця проживання, видачі паспортних документів, державної реєстрації юридичних та фізичних осіб підприємців, видачі документів дозвільного характеру для ведення бізнесу, реєстрації декларацій у сфері будівництва тощо.
Відтак, у ЦНАПах краю працюють на посадах адміністраторів 54 особи та 22 - державних адміністраторів. Впродовж 1 кварталу 2015 року ЦНАП прийнято 42170 звернень для отримання адмінпослуг, надано 38963 позитивних результатів розгляду. Також Центрами надано 35477 консультацій.
Водночас, залишаються проблемні питання щодо належного функціонування Центрів, насамперед недостатність коштів з державного та місцевого бюджетів для розбудови Центрів та здійснення їх матеріально-технічного оснащення. Тож, аби наблизити роботу Центрів до європейських стандартів, облдержадміністрація спільно з обласною радою прийняли Програму підтримки центрів надання адміністративних послуг, якою передбачено фінансування з обласного та місцевих бюджетів у сумі 3,4 млн.грн. Однак і цих коштів недостатньо. Необхідна державна підтримка, пошуки інших джерел фінансування, в тому числі донорських.
Окрім того є ряд інших проблемних питань, які порушувалися керівниками центрів і потребують фахового роз’яснення, вивчення досвіду кращих українських і зарубіжних практик щодо організації діяльності центрів надання адміністративних послуг.
Насамкінець Віктор Тимощук, представник Центру політико-правових реформ, подякував голові ОДА Василю Губалю за сприяння у вирішенні проблемних питань для належного функціонування Центрів у краї.
Прес-служба Закарпатської ОДА