Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Де шукати шляхи вирішення транспортної та земельної проблем Ужгорода

12 червня 2015 р., 19:21

Вирішення саме цих проблем породжує чимало питань в обласному центрі

В Ужгородському прес-клубі відбулося засідання на тему «Шляхи вирішення транспортних та земельних проблем в місті Ужгороді».

Як розповів Володимир Козун, директор ПАТ "Ужгородське АТП-12107", на 30-ти ужгородських автобусах встановлено системи GPS і кожен мешканець може відслідковувати рух обраного маршруту на відповідних сайтах, зокрема міськради. «У нас є своя програма, куди скидаються всі подобові звіти руху автобусів. Ця програма дає можливість відслідковувати рух в реальному часі, у програму закладено відхилення у межах 5 хвилин, якщо час відхилення більший, це вважається порушенням і до водія можна пред’явити претензію, – каже Володимир Козун. – Вартість всієї навігації 80 грн з автобуса у місяць. Техніку ми взяли у розстрочку, два роки будемо виплачувати ці 80 грн з кожного автобуса».

За словами Володимир Козуна, ці витрати менше 1% від загальних витрат, вони не будуть відображатися на ціні. Тим більше, що місто пообіцяло, що АТП буде сплачувати менше на цю суму у службу перевезень. Загалом перевізники сплачують 230 грн у місяць у службу перевезень. Він також зазначив, що відділу транспорту проводить моніторинг роботи транспорту, залучивши до цього студентів УжНУ. «Моніторинг проводиться на кожному маршруті і на кожній зупинці, фіксується час тощо. Ці дані зараз обробляться, після цього мають бути рекомендації щодо необхідності пасажиромісткості, тарифах», - зауважив директор ПАТ "Ужгородське АТП-12107".

Перевізники кажуть, що залишається проблема у перевезенні пільговиків. «Нам виплачували 15% від перевезених пільгових пасажирів, договори з управлінням соцзахисту були укладені до 1 червня, заявлено, що далі її не буде. Уряд свою постанову залишає в силі щодо перевезення пенсіонерів та інвалідів, кількість пільговиків у місті не зменшується. Для перевізників ситуацію з пільговими перевезеннями тільки погіршилася», - зазначив Володимир Козун.

Григорій Ротарь, заступник директора підприємства «Панонія-автоцентр», повідомив, що на їхньому транспорті теж встановлюють GPS, такі будуть мати наступного тижня і перевізники «Ужтранс». «Держава кинула пенсіонерів на перевізників, а перевізники, думайте, як вийти з цього, - прокоментував ситуацію з пільговими перевезеннями Григорій Ротарь. – Тільки одне колесо на автобусі, яке нещодавно коштувало 1600,00 грн, на сьогодні вже 4 тис.грн. Не говорячи про ресори і все решта. Новий автобус коштує 1 млн.200 тис.грн. При цьому 80% пасажирів на міських маршрутах – це пенсіонери. Чи можна вирішити питання, щоб, наприклад, до 9.00 всі оплачували (коли їдуть на роботу). А з 9 до 15.00- для пенсіонерів безкоштовний проїзд». На сьогодні відсоткова ставка по кредитах 25%, щоб взяти автобус «Еталон», «Богдан», треба сплатити за день відсотки по кредитах 1000 грн. і тіло кредиту 800 грн. Жоден автобус в Ужгороді це не покриває. Лізинг і кредитування -- жоден цього не потягне.

Сергій Мацко, керівник транспортного комітету Громадської ради Ужгородської міської ради висвітлив питання подальшої співпраці ГР при УМР та громадськості міста з перевізниками у питанні покращення якості послуг по перевезенні пасажирів, інвестування у транспортну інфраструктуру міста, розробку плану розвитку інфраструктури міста. За його словами, Громадська рада погоджується, що ціни на пасажирські перевезення треба піднімати, але паралельно з підняттям якості послуг. А на конкурс брати той транспорт, який відповідає умовам конкурсу. «Щоб були складені умови договору, чітко було б записано, які автобуси мають право використовуватися . Взагалі місто не має плану розвитку інфраструктури міста. Ми надсилали запит і отримали відповідь, що такого нема. Проблема ще у тому, що частина ділянок, де можна розвивати інфраструктуру, - приватні», - каже Сергій Мацко.

Олександр Пересоляк, Голова Громадської ради Ужгородської міської ради розповів, що фірма, яка встановлює GPS- навігатори, і яка підписала угоду з Ужгородський АТП, має досвід роботи у трьох областях, крім того інвестує інфраструктуру міста. Крім якості пасажирських перевезень Громадська рада займається й іншими нагальними питаннями. Зокрема, відновленням парку 40-річчя перемоги у мікрорайоні Ужгорода, де розташовані ЗОШ №12 і 15. «На території цього парку мають виникнути ряд торгових зон, що зменшить зелені зони, і привабливість даного району. Парк планували розвивати ще у 1989 році, з того часу, частину парку віддали під культові споруди, тепер планують крім комерційних закладів ще 1 га передати на зведення хоспісу», - каже Олександр Пересоляк.

Населення мікрорайону біля парку складає близько 10 тис. мешканців. Вже зібрано понад 1000 підписів жителів, які протестують проти забудови парку. Про це повідомила Ілдика Терлецька, член ГР. За її словами в Ужгороді згідно закону повинно бути не менше 100 га зелених зон загального користування , на сьогодні є тільки 70 га у нас і йде тенденція на зменшення. З приводу парку 40-річч перемоги ГР ініціювала громадські слухання наступного тижня. Щоб міська рада врахувала у містобудівній документації даний парк. Наразі відбувається обговорення планів зонування території Ужгорода. ГР внесла свої пропозиції щодо планів зонування, але члени ГР зауважують, що, на жаль, громада з пропозиціями активною не була. Не внесено жодної.

Микола Пастухов, керівник ГО «Краще життя» також нагадав, що з 1 липня вступає в дію закон по ОСББ, які матимуть можливість самі організовуватися в юридичну особу отримати контроль над своїми будинками. «Виникає потреба у проведенні інформаційної роботи з мешканцями, на сьогодні така не проводиться. Держава перекладає контроль визначення фірми-надавача послуг на самих мешканців, самі мешканці мають зрозуміти, що вони більш відповідальні за свої будинки і території, - ЗАУВАЖИВ Микола Пастухов.

Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: [email protected]
Розробка сайту: Victor Papp