Як повідомив в.о.начальника Укртрансінспекції у Закарпатській області Сергій Кейс, для боротьби з порушниками задіяно систему вагового та габаритного контролю за проїздом транспортних засобів, параметри яких перевищують нормативні.
Наразі на території краю розпочали працювати мобільні комплекси вагового та габаритного контролю, на яких здійснюється перевірки великовагових вантажних автомобілів.
«Бажаючи якнайшвидше дістатися до місця призначення, й при цьому перевезти чим побільше вантажу, власники та водії вантажівок не надто переймаються деформацією дорожнього полотна, великими борознами на асфальті, що залишаються після їх вояжів, - розповідає Сергій Кейс. - У результаті - вщент розбиті автошляхи та нарікання власників легкових автівок, які змушені їхати подекуди «випробувальним полігоном».
Через таку недбалість, а іноді свідоме порушення вимог законодавства вантажоперевізниками, доводиться витрачати на ремонт доріг колосальні кошти та зазнавати значних грошових збитків. Замість того, аби ці гроші витрачалися на розбудову дорожньої інфраструктури, вони йдуть на нескінченний ремонт понівечених доріг, бідкається посадовець.
Утім вихід з цієї складної ситуації вже знайдений. На Закарпатті з 1 червня діє заборона руху великовагових транспортних засобів - за умов підвищення температури повітря від +28°С на автомобільних дорогах загального користування з 10.00 до 22.00 години. Також посилено ваговий контроль на автодорогах.
Зрозуміло, що такі дії не є популярними серед вантажоперевізників, й більше того викликали численні обурення з боку водіїв та власників автопідприємств, які здійснюють перевезення вантажів, проте без забезпечення жорсткого контролю за рухом великовагових вантажівок, неможливо змінити ситуацію на краще.
«До прикладу, днями на автодорозі М-06 Київ-Чоп 756 км+800м, поблизу санаторія «Карпати» інспектори управління Укртрансінспекції виявили самоскид MAN з напівпричіпом, який перевозив будівельний пісок з Львівщини до Мукачева. Вага вантажівки сягала майже 60 тон, при дозволених 24 тони. Даного порушника оштрафовано на 2054 євро», - веде далі розмову Сергій Кейс.
Він зазначає, що за неповний тиждень роботи пересувного пункту габаритно-вагового контролю проведено зважування 48 фур. В трьох виявлено порушення вагових параметрів. Нарахована сума сплати за проїзд вантажівок автодорогами загального користування склала 2330,12 євро та накладено 3 адміністративно-господарські штрафи у розмірі 5100 гривень за відсутність дозволу на перевезення вантажу, вагові параметри якого перевищують допустимі.
«До того ж, у гонитві за збагаченням і власники, і водії автопідприємств, які здійснюють перевезення вантажів, забувають, що своїми діями вони не тільки руйнують дороги, завдають великих збитків державі, створюють значні незручності для руху транспортних засобів, але й ставлять під загрозу безпеку інших учасників дорожнього руху, - зауважує посадовець. - Надміру завантажені вантажівки втрачають керованість та маневреність, не мають змоги у випадку небезпеки вчасно загальмувати або відреагувати на зміну дорожньої обстановки».
При виявленні фактів перевищення вагових параметрів транспорту та порушень встановлених обмежень руху великогабаритного автотранспорту, передбачена заборона подальшого руху таких перевантажених автомобілів та застосування штрафних санкцій, як до водіїв, так і до автопідприємств.
Крім того, встановлено розміри плати за проїзд великовагових та великогабаритних фур. Зазначені тарифи визначаються в залежності від маси транспортного засобу, навантаження на вісь та протяжності маршруту руху.
Прес-служба Закарпатської ОДА