Протягом минулого року ПАТ «Закарпатгаз» спільно з фахівцями ДП«Закарпатстандартметрологія» повірили 36,3 тисячі облікових приладів побутового газу. Майже 6,8 тисячі з повірених лічильників, або ж 19%, як стверджують державні повірники, виявились з різних причин непридатними для подальшого використання. І тільки 363 вимірювальних прилади, тобто 1% - через втручання у їх роботу недобросовісних користувачів.
§Те, що за результатами повірки ми спостерігаємо наразі «відсів» майже 19% лічильників побутового газу за рік, явище цілком нормальне, - коментує «виробничу статистику» начальник Сервісного центру з повірки лічильників ПАТ «Закарпатгаз» Микола Цап. – Як кажуть росіяни: «ничто не вечно под луной», тим більше коли йдеться про прилади, які повинні давати якомога правдивішу картину споживання не дешевого сьогодні товару – природного газу. Найточніша техніка теж, на жаль, внаслідок довгого періоду експлуатації має властивість «збиватися з правильного шляху», тобто подеколи вводити в оману тих, хто нею користується. До того ж, у нас цей показник – один з найнижчих в порівнянні з газорозподільними компаніями інших регіонів України.
З метою здійснювати обов’язкову для усіх категорій споживачів повірку в терміни визначені Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» - а це кожні п’ять або вісім років в залежності від типу приладу та його виробника – у ПАТ «Закарпатгаз» створено Сервісний центр з повірки лічильників , в якому спільно з фахівцями ДП «Закарпатстандартметрологія» провадяться відповідні роботи. Ресурс центру дозволяє щороку повіряти 30-40 тисяч приладів. Демонтаж лічильника, сама повірка, транспортування та монтаж лічильника для населення є безкоштовними. Вся процедура повірки , як передбачено згаданим Законом, повинна здійснюватися коштом товариства. Та за постійного зростання вартості пального, необхідних для проведення повірки поточних матеріалів, хотілося б бачити, бодай на рівні підзаконних актів, й фінансове «підкріплення» для якісного виконання таких робіт…
§Що ж до втручань в роботу лічильників природного газу, то незважаючи на нові тенденції – зростання ціни на газ чи запровадження субсидій - красти голубе паливо традиційно налаштований 1 % наших споживачів, - ділиться враженнями від новітніх «досягнень» аматорів, що займаються експериментами у пошуках все сучасніших способів крадіжок Микола Цап. – І «пальма першості» в регіоні тут за Виноградівським районом. Втручання – не рекламуватимемо «передового» досвіду - бувають найрізноманітнішими. В одних випадках їх видно неозброєним оком, в інших треба витратити купу нервів та чимало часу, аби розшифрувати «ребуси» горе-винахідників. Проте я звик вважати: немає поганих лічильників, є недосвідчені контролери, майстри, котрі не туди дивляться. Взагалі ж, якими б хитромудрими втручання в облікові прилади не були, фахівці нашого центру їх неодмінно розгадують…
Робота над повіркою приладів обліку для Товариства – один з пріоритетів, адже сьогодні, як ніколи важливо, аби клієнти сплачували таку високу ціну тільки за спожитий газ. Потрібно бачити й реальну картину споживання голубого палива в регіоні з метою витрачати природний газ економно. Налагодити ж достовірний облік цінного ресурсу можна з допомогою виключно справних лічильників. Тож курс ПАТ «Закарпатгаз», незважаючи на те, що 97,6% споживачів забезпечені лічильниками природного газу - а це найвищий показник в Україні! - на облаштування обліковими приладами решти 2,4 % , тобто ще майже 7 тисяч наших клієнтів.
ПАТ "Закарпатгаз"