16 березня в прес-центрі ОДА відбувся брифінг начальника управління Держпраці у Закарпатській області Богдана Дороша та його першого заступника Василя Грицика. Йшлося про посилення відповідальності юридичних та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю, за порушення законодавства про працю, - повідомляє Прес-служба Закарпатської ОДА
«Якщо працівник допущений до роботи без оформлення трудового договору (контракту), або ж оформлений на неповний робочий час, а фактично виконує роботу впродовж повного робочого часу, встановленого на підприємстві, та у випадку виплати заробітної плати без сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, передбачено штраф у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного працівника щодо якого скоєно правопорушення, - поінформував Василь Грицик. - Нині це 41340 гривень, з травня ця сума становитиме 43500 гривень».
Порушення строків виплати заробітної плати та інших виплат більш як за 1 місяць, виплата їх не в повному обсязі тягне за собою штраф у 3-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення. «Сьогодні це 4134 гривні, з травня п.р. - 4350 гривень, - каже Василь Грицик. - За недотримання мінімальних державних гарантій з оплати праці передбачений штраф у 10-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, недотримання встановлених законом гарантій і пільг працівникам, які залучені до виконання обов’язків, передбачених законами «Про військовий обов’язок і військову службу» та «Про альтернативну службу» - у 10-кратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного працівника щодо якого скоєно правопорушення».
Посадовим особам підприємств, установ та організацій, а також органів державної влади та органів місцевого самоврядування варто знати, що сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю. «Управління Держпраці може накласти штраф за порушення законодавства про працю без здійснення перевірки на підставі рішення суду», - підкреслив начальник управління Богдан Дорош.