На жаль, нагадувати подібну аксіому доводиться у зв’язку з трагедією, що сталася у Харкові 17 травня. Того дня внаслідок раптового падіння баштового крану, задіяного під час будівництва багатоповерхівки на проспекті Л.Свободи, загинуло три людини; ще двоє перебувають у вкрай важкому стані.
За однією з версій, до падіння підйомного механізму призвели пориви сильного вітру під час грози. Як би там не було, причини трагедії нині встановлюють правоохоронці у рамках кримінального провадження, відкритого за ч. 2 ст.272 КК України (порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що потягло за собою загибель людей). Винуватцям загрожує до восьми років позбавлення волі.
Про потенційну загрозу баштових кранів оточуючим насамперед доводиться говорити тому, що на території краю, за наявними даними територіального управління Держгірпромнагляду у Закарпатській області, на сьогодні налічується понад 100 таких підйомних механізмів із тривалими термінами експлуатації. Саме тому суб’єктам господарювання, котрі є власниками баштових кранів, слід у найкоротші терміни провести позачергові експертні обстеження ходових рам на предмет виявлення та усунення дефектів зварних швів, тріщин у металоконструкціях тощо. Вказані заходи зможуть попередити виникнення НП з баштовими кранами.