Геннадій Москаль здійснив дводенну робочу поїздку в Будапешт і провів ряд зустрічей із високопосадовцями угорського уряду. Угорську сторону на переговорах представляли Уповноважений уряду Іштван Грежа, держсекретар Секретаріату з національної політики Янош Арпад Потапі разом із помічниками, заступник держсекретаря Міністерства зовнішньої економіки та закордонних справ Жолт Чутора і насамкінець – заступник прем’єр-міністра Жолт Шем’єн (до речі, п.Жолт Шем’єн – єдиний заступник угорського прем’єра).
На переговорах обговорювалися кілька блоків питань, найважливішими з яких стали ремонт автодороги до Верецького перевалу та будівництво Берегівської окружної дороги. У квітні цього року заступник держсекретаря Жолт Чутора на запрошення Г.Москаля приїжджав на Закарпаття й особисто оглядав дорогу від Нижніх Воріт до Верецького перевалу (де розташований пам’ятний знак на честь переходу угорських племен через Карпати) на предмет можливості її ремонту за рахунок угорських коштів. На сьогодні рішення прийняте – угорський уряд береться за ремонт дороги за власний рахунок, а Закарпатська ОДА забезпечить угорським фахівцям проживання, надасть їм технічну документацію та всіляку підтримку й допомогу.
Складніша ситуація з будівництвом Берегівської окружної дороги. Угорський уряд готовий фінансувати роботи в кредит, однак справу не вдається зрушити з місця через відсутність гарантій із боку Кабміну України.
Щоб нарешті розпочати будівництво, Г.Москаль запропонував змінити схему фінансування – надати угорцям гарантії не з Кабміну України, а від органів місцевого самоврядування Закарпаття. Саме за таким принципом Польща фінансує ряд серйозних проектів у прикордонних областях України. Угорська сторона із зацікавленням сприйняла пропозицію Г.Москаля й пообіцяла надати відповідь щодо можливості її реалізації найближчим часом.
– Якщо ми не вирішимо проблему з будівництвом Берегівської окружної, вона знов зависне на довгі роки, – зазначає Г.Москаль. – Зміна схеми фінансування за «польським зразком» – це хороший вихід із ситуації, який може влаштувати обидві сторони. І Угорщина, і Україна (Закарпаття насамперед) зацікавлені в будівництві Берегівської окружної, яка з’єднає угорський автобан М-3 і нашу трасу «Чоп – Київ» у районі поліцейського посту м.Мукачево. Розвиток прикордонної інфраструктури дасть потужний поштовх економічному зростанню прикордонних регіонів обох країн.
На переговорах також обговорювалися питання Солотвинського солерудника, до відновлення роботи якого проявляють інтерес угорці, а також грантові програми угорського уряду для малого та середнього бізнесу на Закарпатті.
Як наголошують високопосадовці Угорщини, їхня країна виділяє чималу фінансову підтримку Закарпаттю, яка надається не тільки етнічним угорцям, а й представникам інших національностей, що проживають в області. У свою чергу Геннадій Москаль запевнив, що обласна влада й надалі забезпечуватиме права та інтереси всіх етнічних громад області, у тому числі угорської.